Na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutował Chevrolet Cruze w wersji kombi – czyli trzecim rodzaju nadwozia najpopularniejszego na świecie modelu amerykańskiej marki.
Powstający na tej samej platformie co Opel Astra Chevrolet jest dzisiaj najważniejszym globalnym modelem marki. Za jego sukcesem stoi oczywiście bardzo zachęcający stosunek jakości do ceny. Po wprowadzeniu do oferty sedana i hatchbacka jedyne czego brakowało to praktyczne kombi. Teraz rodzina znajduje się w komplecie, co jeszcze bardziej umocni pozycję Cruze’a na rynku kompaktów.
Chevrolet Cruze kombi ma 4675 mm długości, czyli jest dłuższy od wersji hatchback, a pojemność bagażnika do linii szyb to 500 l. Dodatkowo po złożeniu kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do niecałych 1500 l. We wszystkich Cruzach dostępnych będzie więcej silników. Obok znanych benzyniaków 1,6 l i 1,8 l w ofercie pojawi się turbodoładowana jednostka 1,4 l o mocy 140 KM. Nowy będzie też diesel o pojemności 1,7 l dysponujący 130 KM, natomiast 2-litrowa jednostka wysokoprężna poddana została niewielkiej modyfikacji.
Przedstawiciele Chevroleta mają nadzieję, że Cruze w wersji kombi sprawdzi się zarówno jako samochód rodzinny jak i pojazd flotowy. Praktyczne nadwozie zapewni wygodny transport bagażu na rodzinnych wyjazdach, ale też przydać się w pracy, w której potrzebny jest większy bagażnik.
Bogatsze wersje wyposażeniowe modeli Cruze i Aveo od lata 2012 będą oferowane z systemem multimedialnym MyLink pozwalającym połączyć smartfony z dotykowym siedmiocalowym ekranem w samochodzie, a przy jego pomocy sterować telefonem.
Na stoisku Chevroleta można też było po raz pierwszy w Europie zobaczyć dwa koncepty sportowych samochodów przeznaczonych dla młodych kierowców. Modele Code 130R (tylnonapędowy) i Tru 140S (napęd przedni) pokazują jak zdaniem Chevroleta wyglądają tanie coupe przyszłości.
WP: Szymon Jasina