Camaro bez dachu także w Europie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Chevrolet Camaro w wersji z otwieranym dachem, to nowy rozdział dla amerykańskiej firmy. Europejscy fani auta będą mogli zapoznać się z nim w wybranych salonach dealerskich od września przyszłego roku.

Jeden z pierwszych kabrioletów sprzedano ostatnio na aukcji organizowanej przez Barrett-Jackson za kwotę 205 000 dolarów, przy czym całkowity dochód przeznaczono na cele charytatywne. Natomiast 100 ekskluzywnych kabrioletów Camaro, które zaprojektowano na indywidualne zamówienie, sprzedano w cenie 75 000 dolarów w ciągu zaledwie trzech minut.

Camaro Cabrio zaprojektowano i skonstruowano tak, aby połączyć w nim cechy obu wersji pojazdu, co oznacza, że klienci cieszyć się mogą jazdą kabrioletem i dynamiką jazdy wersji coupe. Sztywną konstrukcję nadwozia dodatkowo ulepszono dzięki zastosowaniu czterech strategicznych wzmocnień:
- wspornik usztywniający umieszczony pod maską
- wspornik usztywniający układ napędowy
- wspornik tunelu podwozia
- wsporniki przedniej i tylnej części podwozia w kształcie litery V.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ CAMARO BEZ DACHU * Jedną z zalet kabrioleta Camaro jest charakterystyka zawieszenia - a konkretnie brak różnic między kabrioletem a wersją coupe.
- _ Celem zrekompensowania ograniczonej konstrukcji samochodu otwartego, konstruktorzy często wprowadzają bardziej miękkie zawieszenie, co kabriolet przekształca w krążownik szos _ - powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. - _ My zaś podążyliśmy trudniejszą, choć prowadzącą do uzyskania lepszych rezultatów drogą. Wzmocnienie konstrukcji zamiast zmiękczenia zawieszenia. Nie dokonaliśmy zmian kolumn, tulei ani sztywności sprężyn w porównaniu do Camaro w wersji coupe _.

W wyniku tego powstał kabriolet zachowujący prawie wszystkie zalety Camaro w wersji coupe dotyczące przyspieszenia, przyczepności i osiągów.

Początkowo projektanci i konstruktorzy dążyli do wyeliminowania typowego wyglądu górnej ramy kabrioletu. Udało im się do dzięki zastosowaniu kompozytowych przegubów zamiast przegubów aluminiowych, a także przedłużeniu materiału dachu poniżej linii przewężenia oraz przeprojektowania linii dachu. Stworzono dach o gładkim, wyprężonym i dokładnie dopasowanym wyglądzie, który jednak zachowuje również wymuskane linie dachu wersji coupe.

oprac. WP:

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3