Trwa ładowanie...

Camaro bez dachu także w Europie

Camaro bez dachu także w EuropieŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

Chevrolet Camaro w wersji z otwieranym dachem, to nowy rozdział dla amerykańskiej firmy. Europejscy fani auta będą mogli zapoznać się z nim w wybranych salonach dealerskich od września przyszłego roku.

Jeden z pierwszych kabrioletów sprzedano ostatnio na aukcji organizowanej przez Barrett-Jackson za kwotę 205 000 dolarów, przy czym całkowity dochód przeznaczono na cele charytatywne. Natomiast 100 ekskluzywnych kabrioletów Camaro, które zaprojektowano na indywidualne zamówienie, sprzedano w cenie 75 000 dolarów w ciągu zaledwie trzech minut.

Camaro Cabrio zaprojektowano i skonstruowano tak, aby połączyć w nim cechy obu wersji pojazdu, co oznacza, że klienci cieszyć się mogą jazdą kabrioletem i dynamiką jazdy wersji coupe. Sztywną konstrukcję nadwozia dodatkowo ulepszono dzięki zastosowaniu czterech strategicznych wzmocnień:
- wspornik usztywniający umieszczony pod maską
- wspornik usztywniający układ napędowy
- wspornik tunelu podwozia
- wsporniki przedniej i tylnej części podwozia w kształcie litery V.

* TUTAJ ZOBACZYSZ WIĘCEJ CAMARO BEZ DACHU * Jedną z zalet kabrioleta Camaro jest charakterystyka zawieszenia - a konkretnie brak różnic między kabrioletem a wersją coupe.
- _ Celem zrekompensowania ograniczonej konstrukcji samochodu otwartego, konstruktorzy często wprowadzają bardziej miękkie zawieszenie, co kabriolet przekształca w krążownik szos _ - powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro. - _ My zaś podążyliśmy trudniejszą, choć prowadzącą do uzyskania lepszych rezultatów drogą. Wzmocnienie konstrukcji zamiast zmiękczenia zawieszenia. Nie dokonaliśmy zmian kolumn, tulei ani sztywności sprężyn w porównaniu do Camaro w wersji coupe _.

d40afpy

W wyniku tego powstał kabriolet zachowujący prawie wszystkie zalety Camaro w wersji coupe dotyczące przyspieszenia, przyczepności i osiągów.

Początkowo projektanci i konstruktorzy dążyli do wyeliminowania typowego wyglądu górnej ramy kabrioletu. Udało im się do dzięki zastosowaniu kompozytowych przegubów zamiast przegubów aluminiowych, a także przedłużeniu materiału dachu poniżej linii przewężenia oraz przeprojektowania linii dachu. Stworzono dach o gładkim, wyprężonym i dokładnie dopasowanym wyglądzie, który jednak zachowuje również wymuskane linie dachu wersji coupe.

oprac. WP:

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj