Trwa ładowanie...
amortyzatory
Jakub Tujaka
27-06-2017 15:59

Bursztyn warty 20 tys. zł przemytnik schował w kielichach amortyzatorów

Prawie 10 kilogramów bursztynu przechwycili celnicy z przejścia granicznego z Ukrainą w Dołhobyczowie. W tym roku na granicy w województwie lubelskim funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej zatrzymali już blisko 400 kg tej kopaliny. Przemytnicy mają kolejne pomysły na chowanie kontrabandy.

Bursztyn warty 20 tys. zł przemytnik schował w kielichach amortyzatorówŹródło: Lubelski Urząd Celno-Skarbowy w Białej Podlaskiej
d2xqs7l
d2xqs7l

Na próbie przemytu bursztynu celnicy przyłapali 44-letniego obywatela Ukrainy. W niedzielę 25 czerwca mężczyzna przekraczał samochodem osobowym ukraińsko-polską granicę w Dołhobyczowie. Okazało się, że kielichy amortyzatorów jego auta były wypełnione brunatnymi bryłami jantaru. W sumie funkcjonariusze wydobyli z samochodu 9,6 kg tej kopaliny, która obok papierosów i środków ochrony roślin jest najczęściej przemycanym z Ukrainy towarem.

Tylko w tym roku w Oddziale Celnym w Dołhobyczowie funkcjonariusze celno-skarbowi udaremnili przemyt ponad 80 kg bursztynu. Na całym odcinku granicy w województwie lubelskim ilość ta przekroczyła 370 kg.

Lubelski Urząd Celno-Skarbowy w Białej Podlaskiej
Źródło: Lubelski Urząd Celno-Skarbowy w Białej Podlaskiej

Mężczyzna usłyszał zarzut przemytu, za co grozi mu kara grzywny. Celnicy wstępnie oszacowali wartość zatrzymanego bursztynu na blisko 20 tys. zł. Towar trafił do depozytu urzędu celno-skarbowego.

d2xqs7l

Przemycany do Polski bursztyn pochodzi z nielegalnych kopalni odkrywkowych położonych głównie w obwodach rówieńskim, lwowskim i żytomierskim na Ukrainie. Wyrobiska te kontrolowane są nierzadko przez zorganizowane grupy przestępcze, a wydobycie prowadzi do ogromnych spustoszeń w środowisku naturalnym. Mimo że przywóz bursztynu do Polski jest legalny, jest on nagminnie ukrywany przed służbami granicznymi właśnie ze względu na nielegalne pochodzenie jantaru.

Źródło: Lubelski Urząd Celno-Skarbowy w Białej Podlaskiej

*Zwykle amortyzatory służą do innych celów. Na poniższym filmie widać, jakim próbom poddaliśmy zawieszenie Mitsubishi L200. *

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj