Brabus 850 XL: więcej się nie dało?
Brabus przygotował program tuningowy, dzięki któremu gigantyczny i potwornie mocny Mercedes-AMG GLS 63 staje się jeszcze bardziej... niedorzeczny. Poznajcie prawie 850-konnego Brabusa 850 XL.
Ekstremalny SUV
Serynie produkowany Mercedes-AMG GLS 63 napędzany jest podwójnie doładowanym, benzynowym V8 o pojemności 5,5 l i mocy 585 KM. W połączeniu z maksymalnym momentem obrotowym równym 760 Nm, zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s. Dla Brabusa to był jedynie punkt wyjścia.
Punkt kulminacyjny - 850 KM i 1450 Nm
Niemiecki tuner zwiększył pojemność jednostki do 6 litrów, co pozwoliło wydobyć z niej prawie 850 KM (stąd nazwa - Brabus 850 XL) i niemal dwukrotnie podnieść moment obrotowy, do porażających 1450 Nm. Jak te modyfikacje wpłynęły na osiągi GLS-a?
Nie tak szybki jak Bentley Bentayga
Po brabusowej kuracji Mercedes-AMG GLS 63 rozpędza się do 100 km/h w 4,2 s, a przestaje przyspieszać dopiero przy 300 km/h. Przyznacie, że to całkiem szybko jak na SUV-a, który waży 2,5 tony. Z drugiej strony, Bentley Bentayga ze swoim 6-litrowy W12 o mocy "zaledwie" 608 KM i momencie 900 Nm osiąga setkę w 4,1 s. Czyżby skrzynia Brabusa nie dawała rady? Tak czy inaczej, silnik to jedynie część modyfikacji, jakich tuner dokonał w GLS 63.
Modyfikacje wizualne
Niemiecki tuner opracował cały "bodykit" dla GLS-a. Trzeba przyznać, że nie jest on już najmłodszym modelem i to widać, ale z dodatkami Brabusa z pewnością nadal będzie przyciągać wzrok. GLS otrzymał masywne zderzaki z elementami z włókna węglowego, tylny dyfuzor, lotkę nad tylną szybą, odpowiednio głośny układ wydechowy oraz 23-calowe felgi aluminiowe.
Zabawa nie tylko na prostej
Aby Brabus 850 XL mógł chociaż w niewielkiej części wykorzystać swoje osiągi nie tylko na prostej, ale również w zakrętach, obniżono pneumatyczne zawieszenie SUV-a o pokaźne 30 mm i zmodyfikowano jego nastawy. Zmiany wprowadzono również we wnętrzu.
Włókno węglowe we wnętrzu
W kwestii kabiny Brabus oferuje możliwość szerokiej personalizacji. Otrzymujemy opcjonalną brązową tapicerką skórzaną, którą można pokryć niemal całe wnętrze, oraz liczne możliwości wykończenia kabiny. Ciekawie prezentują się ozdobne listwy wykończeniowe z włókna węglowego ze wzorem wyścigowej szachownicy.
Brabus dla wszystkich!
Brabus 850 XL, którego widzicie na zdjęciach, został zbudowany na specjalne zamówienie, ale Brabus równocześnie wprowadził ten program tuningowy do swojej oferty. Zatem każdy z odpowiednio głębokim portfelem może zafundować taką kurację swojemu GLS-owi.
Michał Sztorc