Jako pierwszy producent na świecie firma BMW otrzymała sześć różnych nagród głównych w dorocznym międzynarodowym konkursie na silnik roku.
Tytuł najlepszego silnika roku 2005 (International Engine of the Year Award 2005) uzyskała jednostka napędowa V10 wykorzystywana w modelach BMW M5 i M6. Głosowało na nią większość z 56 dziennikarzy motoryzacyjnych zasiadających w międzynarodowym jury. Pierwszy w historii producenta silnik dziesięciocylindrowy o mocy maksymalnej 507 KM wykorzystuje technikę zmiennych faz rozrządu Bi-VANOS oraz elektronikę sterującą zapożyczoną z bolidu F1, zaprojektowanego przez BMW wespół z Wiliamsem. Pomimo swej imponującej pojemności blisko pięciu litrów (4,999) V10 waży zaledwie 240 kg. Zwycięzca konkursu na silnik roku może się także poszczycić nagrodami głównymi w trzech innych kategoriach: na najlepszy nowy silnik, najlepszy silnik o wysokich osiągach oraz na najlepszy silnik w klasie powyżej 4 litrów.
Silniki BMW triumfowały także w dwóch innych kategoriach. Jako najlepszy silnik w klasie o pojemności od 2,5 do 3 litrów jury uznało 3 litrową jednostkę wysokoprężną (Variable Twin Turbo) wykorzystywaną w modelu 535d, zaś w klasie od 3 do 4 litrów zwyciężył silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,2 litra z modelu M3.