Trwa ładowanie...

BMW spiera się z Volvo. Kto jest lepszy?

BMW spiera się z Volvo. Kto jest lepszy?Źródło: zdjęcie producenta
d258bat
d258bat

Statystyki mogą być często liczone na wiele sposobów, tak aby spełniły oczekiwania liczącego. Tak też jest z wynikiem sprzedaży samochodów klasy premium na początku 2012 roku. BMW spiera się z Volvo o to, która z marek uzyskała lepszy wynik, a wszystko rozbija się o bankowozy.

Nowy sposób na obejście przepisów, który umożliwia klientowi odliczenie VAT-u oznacza, że samochody sprzedane jako bankowozy liczone są jako auta dostawcze. Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna, z tego powodu liderem sprzedaży klasy premium stało się BMW. Niemiecka marka po niezbyt udanym 2011 roku na polskim rynku teraz powraca na szczyt. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2012 roku sprzedano 1327 samochodów osobowych bawarskiej marki - aż o 56 proc. więcej niż rok wcześniej.

Volvo (dotychczasowy lider) w tym samym okresie sprzedało 1311 samochodów. Przedstawiciele szwedzkiej marki tłumaczą jednak, że do tego wyniku należy doliczyć bankowozy, które de facto też są samochodami osobowymi. Każdy jednak woli wynik interpretować na swoją korzyść, dlatego BMW trzyma się oficjalnych wyników.

Wzrost BMW i całego rynku motoryzacyjnego wiąże się z tym, że pod koniec 2010 roku była ostatnia szansa na zakup samochodu z odliczeniem podatku VAT. Z tego powodu początek 2011 roku był wyjątkowo słaby dla wszystkich sprzedawców. Tak duże różnice i znaczenie bankowozów pokazują, że w klasie premium to firmy są głównymi nabywcami samochodów, a klienci indywidualni nie mają w Polsce takiego znaczenia, jak w innych krajach.

sj

BMW czy Volvo? Wybór należy do Ciebie!

d258bat
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d258bat
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj