BMW serii 6 GT – praktyczny i sportowy. Czy ten model jest w ogóle potrzebny?

BMW idzie w zaparte i wprowadza do oferty nową wersję dużego fastbacka nazwanego Gran Turismo lub po prostu GT. Tym razem będzie ona sprzedawana jako seria 6, a nie 5, ale przepis jest ten sam – samochód, który ma być bardziej sportowy, ale przede wszystkim praktyczny. Zostaje też kontrowersyjny wygląd.

BMW serii 6 GT ma w sobie sporo z "piątki".
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Szymon Jasina

Model GT pozycjonowany jest jako bardziej sportowa alternatywa dla sedana, dlatego nie powinno zaskakiwać, że teraz będzie sprzedawany jako seria 6. Niespodzianką jednak może być to, że BMW w ogóle się zdecydowało na nową generację tego modelu. Poprzednie GT, mimo zalet, jak bardziej praktyczny bagażnik, było mocno krytykowane przez nietypowe proporcje nadwozia. Sprzedaż serii 5 GT nie imponowała, ale mimo to niemiecka marka zdecydowało się na stworzenie mniejszej serii 3 GT, a teraz "szóstki" w takim wydaniu.

Wyraźnie zmienione proporcie w serii 6 Gran Turismo spowodowały, że samochód wygląda lepiej, ale wciąż nietypowo. Nowocześniej wyglądający przedni pas (zaczerpnięty z nowej serii 5, a nie 6), nieco niżej poprowadzona linia dachu oraz tylnej szyby i wydłużone nadwozie pokazują, że BMW wiedziało, co należy poprawić. Dodatkowo cała wyciągnięta do tyłu część klapy bagażnika za szybą jest jednym dużym, unoszonym elektrycznie spoilerem. Nie zabrakło też takiego akcentu, jak szyby bez ramek, które mają podkreślać wyjątkowość tego modelu.

BMW serii 6 GT
© Materiały prasowe

We wnętrzu nowa seria 6 GT to kopia kabiny znanej z ostatniej generacji "piątki". Oznacza to, że na konsoli centralnej znalazła się najnowsza wersja systemu multimedialnego iDrive z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, którego funkcjami można sterować też za pomocą gestów. Zatem zarówno na zewnątrz, jak i w środku, wbrew nowej nazwie, nowemu modelowi bliżej do serii 5 niż 6.

Jeśli chodzi o silniki, to zrezygnowano z najsłabszych opcji i oferują one od ponad 250 KM do blisko 350. Standardowo moc ta przenoszona jest na tylne koła, ale opcjonalnie dostępny jest też napęd na cztery koła. Lepsze osiągi zapewni również mniejsza o nawet 150 kg niż u poprzednika masa. Niemiecka marka zapewnia, że samochód jest nie tylko szybszy, ale też zużywa nawet o 15 proc. więcej paliwa.

Oczywiście BMW serii 6 GT otrzymało też wszystkie najnowsze rozwiązania techniczne, w tym półautonomiczny system, który ułatwi jazdę w korku i na autostradzie.

Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne