BMW serii 6 GT – praktyczny i sportowy. Czy ten model jest w ogóle potrzebny?

BMW idzie w zaparte i wprowadza do oferty nową wersję dużego fastbacka nazwanego Gran Turismo lub po prostu GT. Tym razem będzie ona sprzedawana jako seria 6, a nie 5, ale przepis jest ten sam – samochód, który ma być bardziej sportowy, ale przede wszystkim praktyczny. Zostaje też kontrowersyjny wygląd.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
BMW serii 6 GT ma w sobie sporo z "piątki".
BMW serii 6 GT ma w sobie sporo z "piątki". (Materiały prasowe)
WP

Model GT pozycjonowany jest jako bardziej sportowa alternatywa dla sedana, dlatego nie powinno zaskakiwać, że teraz będzie sprzedawany jako seria 6. Niespodzianką jednak może być to, że BMW w ogóle się zdecydowało na nową generację tego modelu. Poprzednie GT, mimo zalet, jak bardziej praktyczny bagażnik, było mocno krytykowane przez nietypowe proporcje nadwozia. Sprzedaż serii 5 GT nie imponowała, ale mimo to niemiecka marka zdecydowało się na stworzenie mniejszej serii 3 GT, a teraz "szóstki" w takim wydaniu.

Wyraźnie zmienione proporcie w serii 6 Gran Turismo spowodowały, że samochód wygląda lepiej, ale wciąż nietypowo. Nowocześniej wyglądający przedni pas (zaczerpnięty z nowej serii 5, a nie 6), nieco niżej poprowadzona linia dachu oraz tylnej szyby i wydłużone nadwozie pokazują, że BMW wiedziało, co należy poprawić. Dodatkowo cała wyciągnięta do tyłu część klapy bagażnika za szybą jest jednym dużym, unoszonym elektrycznie spoilerem. Nie zabrakło też takiego akcentu, jak szyby bez ramek, które mają podkreślać wyjątkowość tego modelu.

BMW serii 6 GT Materiały prasowe
Podziel się
WP

We wnętrzu nowa seria 6 GT to kopia kabiny znanej z ostatniej generacji "piątki". Oznacza to, że na konsoli centralnej znalazła się najnowsza wersja systemu multimedialnego iDrive z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, którego funkcjami można sterować też za pomocą gestów. Zatem zarówno na zewnątrz, jak i w środku, wbrew nowej nazwie, nowemu modelowi bliżej do serii 5 niż 6.

Jeśli chodzi o silniki, to zrezygnowano z najsłabszych opcji i oferują one od ponad 250 KM do blisko 350. Standardowo moc ta przenoszona jest na tylne koła, ale opcjonalnie dostępny jest też napęd na cztery koła. Lepsze osiągi zapewni również mniejsza o nawet 150 kg niż u poprzednika masa. Niemiecka marka zapewnia, że samochód jest nie tylko szybszy, ale też zużywa nawet o 15 proc. więcej paliwa.

WP

Oczywiście BMW serii 6 GT otrzymało też wszystkie najnowsze rozwiązania techniczne, w tym półautonomiczny system, który ułatwi jazdę w korku i na autostradzie.

Polub WP Moto
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP