Trwa ładowanie...

BMW serii 6 GT – praktyczny i sportowy. Czy ten model jest w ogóle potrzebny?

BMW idzie w zaparte i wprowadza do oferty nową wersję dużego fastbacka nazwanego Gran Turismo lub po prostu GT. Tym razem będzie ona sprzedawana jako seria 6, a nie 5, ale przepis jest ten sam – samochód, który ma być bardziej sportowy, ale przede wszystkim praktyczny. Zostaje też kontrowersyjny wygląd.

BMW serii 6 GT – praktyczny i sportowy. Czy ten model jest w ogóle potrzebny?Źródło: Materiały prasowe
d28szw9
d28szw9

Model GT pozycjonowany jest jako bardziej sportowa alternatywa dla sedana, dlatego nie powinno zaskakiwać, że teraz będzie sprzedawany jako seria 6. Niespodzianką jednak może być to, że BMW w ogóle się zdecydowało na nową generację tego modelu. Poprzednie GT, mimo zalet, jak bardziej praktyczny bagażnik, było mocno krytykowane przez nietypowe proporcje nadwozia. Sprzedaż serii 5 GT nie imponowała, ale mimo to niemiecka marka zdecydowało się na stworzenie mniejszej serii 3 GT, a teraz "szóstki" w takim wydaniu.

Wyraźnie zmienione proporcie w serii 6 Gran Turismo spowodowały, że samochód wygląda lepiej, ale wciąż nietypowo. Nowocześniej wyglądający przedni pas (zaczerpnięty z nowej serii 5, a nie 6), nieco niżej poprowadzona linia dachu oraz tylnej szyby i wydłużone nadwozie pokazują, że BMW wiedziało, co należy poprawić. Dodatkowo cała wyciągnięta do tyłu część klapy bagażnika za szybą jest jednym dużym, unoszonym elektrycznie spoilerem. Nie zabrakło też takiego akcentu, jak szyby bez ramek, które mają podkreślać wyjątkowość tego modelu.

BMW serii 6 GT Materiały prasowe
BMW serii 6 GT Źródło: Materiały prasowe

We wnętrzu nowa seria 6 GT to kopia kabiny znanej z ostatniej generacji "piątki". Oznacza to, że na konsoli centralnej znalazła się najnowsza wersja systemu multimedialnego iDrive z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, którego funkcjami można sterować też za pomocą gestów. Zatem zarówno na zewnątrz, jak i w środku, wbrew nowej nazwie, nowemu modelowi bliżej do serii 5 niż 6.

d28szw9

Jeśli chodzi o silniki, to zrezygnowano z najsłabszych opcji i oferują one od ponad 250 KM do blisko 350. Standardowo moc ta przenoszona jest na tylne koła, ale opcjonalnie dostępny jest też napęd na cztery koła. Lepsze osiągi zapewni również mniejsza o nawet 150 kg niż u poprzednika masa. Niemiecka marka zapewnia, że samochód jest nie tylko szybszy, ale też zużywa nawet o 15 proc. więcej paliwa.

Oczywiście BMW serii 6 GT otrzymało też wszystkie najnowsze rozwiązania techniczne, w tym półautonomiczny system, który ułatwi jazdę w korku i na autostradzie.

d28szw9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d28szw9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj