Trwa ładowanie...

BMW Serii 6 Gran Turismo (2017) - premiera limuzyny na dalekie podróże

Wygodny sedan na długie dystanse jest w porządku, pod warunkiem, że nie potrzeba większego bagażnika. Kombi klasy wyższej nie są zbyt chętnie kupowane, bo brakuje im prestiżu. Dlatego BMW opracowało koncepcję samochodu Gran Turismo, łączącego cechy hatchbacka i elegancję coupé. To ostatnie jest dość dyskusyjne.

BMW Serii 6 Gran Turismo (2017) - premiera limuzyny na dalekie podróżeŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW
d3jankv
d3jankv

Zacznijmy od tego, że pierwsze auto typu Gran Turismo BMW opracowało w 2009 roku jako koncept, który już w 2010 wszedł do produkcji w postaci BMW Serii 5 Gran Turismo. Pomimo dość kontrowersyjnego wyglądu, który nie spodobał się konserwatystom i nie tylko, cztery lata później powstał drugi model tego typu – BMW Serii 3 Gran Turismo. Od tej pory te dwa samochody stale znajdowały się w ofercie, aż do teraz.

Obecnie BMW rezygnuje z Serii 5 GT i zamiast tego proponuje Serię 6 GT. Auta są bliźniacze, ale w ten sposób firma porządkuje przypisywanie określonych cyfr do modeli. Seria 5 ma być wyłącznie sedanem lub kombi, natomiast Seria 6 obejmuje pozostałe odmiany nadwoziowe w tym segmencie.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Nowy model ma łączyć wygodę podróżowania Serią 5 i funkcjonalność dużego hatchbacka. Linię nadwozia ukształtowano w taki sposób, by nadać jej cechy sportowe. W połączeniu z mocnymi jednostkami napędowymi taki też ma mieć charakter.

d3jankv

Samochód jest lżejszy, szybszy, bardziej sztywny i wydajny od poprzednika. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu tylnej osi w standardzie jest możliwość dopasowania prześwitu do obciążenia auta, a jeżeli potrzebujecie więcej komfortu, jest też dostępne pełne zawieszenie pneumatyczne. Pozwala ono na zwiększenie prześwitu o 20 mm lub obniżenie go o 10 mm względem pozycji wyjściowej.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Długość nadwozia to 5091 mm, czyli o 87 mm więcej niż w poprzedniku. Szerokość pozostaje ta sama (1902 mm), ale linia dachu jest niżej o 21 mm (1538 mm). Rozstaw osi to 3070 mm. Współczynnik oporu powietrza Cd poprawiono z 0,29 na 0,25.

Drzwi bez ramek szyb zapraszają do przestronnego i dopracowanego wnętrza. Tylna kanapa ma teoretycznie pomieścić trzech pasażerów, ale w praktyce jest dwuosobowa. Aby wykorzystać w pełni funkcjonalność kabiny i bagażnika, można złożyć jej oparcia, dzieląc je w proporcjach 40:20:40. Już bez tego bagażnik jest ogromny – ma 610 litrów pojemności. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 1800 litrów.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Do napędu posłużą początkowo trzy jednostki napędowe o następujących parametrach:

  • 630i GT: benzynowy 2.0, moc 258 KM, moment obrotowy 400 Nm,
  • 640i GT: benzynowy 3.0, moc 340 KM, moment obrotowy 450 Nm,
  • 630d GT: diesel 3.0, moc 265 KM, moment obrotowy 620 Nm.

Tylko pierwsza wersja będzie dostępna wyłącznie z napędem na tylną oś. Każdy motor jest łączony z automatyczną, 8-biegową przekładnią Steptronic. 630i rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,3 s. Mocniejsza odmiana 640i potrzebuje na to 5,4 s, a w wersji xDrive - 5,3 s. Diesel też nie należy do ospałych. Sprint do setki zajmuje mu 6,1 s, a z xDrive 6,0 s. Jest za to najoszczędniejszy, bo według danych producenta potrzebuje średnio 7,0-8,2 l oleju napędowego na 100 km, zależnie od wersji.

d3jankv

Warto dodać jeszcze, że BMW oferuje do tego modelu technologię częściowo autonomicznej jazdy. Cały pakiet systemów bezpieczeństwa co prawda ma za zadanie chronić przed kolizją, ale jest w stanie zapewnić niemal samodzielną jazdę bez większego zaangażowania kierowcy.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Adaptacyjny tempomat działa w bardzo szerokim zakresie prędkości od 0 do 210 km/h. W tym samym zakresie działa także asystent pasa ruchu i kontroli układu kierowniczego, który ma pomóc kierowcy w krytycznych sytuacjach. Do auta można także zamówić funkcję autonomicznego, zdalnego parkowania.

d3jankv

Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany we wrześniu na targach samochodowych we Frankfurcie, natomiast do salonów sprzedaży trafi pod koniec bieżącego roku, najpewniej w listopadzie.

d3jankv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3jankv
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj