BMW R nineT Scrambler: SUV na dwóch kołach
Do gamy BMW Motorrad dołączył nowy motocykl - R nineT Scrambler. Maszyna ma łączyć terenowy charakter z komfortem podróżowania.
Scramblery były bardzo popularne na początku drugiej połowy ubiegłego wieku. Nazywane wspinaczami motocykle posiadały opony o terenowym bieżniku, wysoki wydech, większy skok zawieszenia oraz wygodną pozycję siedzenia. Nowa maszyna od BMW wpisuje się w tę charakterystykę - posiada ona wysoki układ wydechowy z dwoma tłumikami umieszczonymi jeden nad drugim oraz 140-milimetrowy skok zawieszenia. Stalowa rama kratownicowa zawiera silnik będący elementem nośnym i składa się z części przedniej z głową widelca oraz tylnej z mocowaniem wahacza.
Demontowana rama siedzenia pasażera pozwala używać R nineT Scramblera jako motocykla jedno- lub dwuosobowego. Prowadzący ma zapewnioną wyprostowaną pozycję dzięki nowemu trójkątowi ergonomicznemu kierownica - siedzenie - podnóżki. W porównaniu z modelem R nineT kierownica jest zamontowana wyżej, siedzenie pochylone, a podnóżki cofnięte.
Styliści BMW zredukowali liczbę elementów karoseryjnych, co miało nadać maszynie bardziej klasyczny wygląd. Nie zabrakło natomiast okrągłego reflektora, lakierowanego, stalowego zbiornika paliwa o pojemności 17 l oraz umieszczonej z prawej strony maskownicy z blachy aluminiowej. R nineT Scrambler będzie oferowany w metalizowanym kolorze matowym Monolith z czarnymi ramą, wahaczem, kołami, rurami widelca i korpusem silnika.
Za napęd odpowiada klasyczny silnik typu bokser o pojemności 1 170 ccm, który generuje moc 110 KM przy 7 750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 6 000 obr./min. Nowinką technologiczną jest układ paliwowy z filtrem węglowym.
Źródło: BMW
ll