Trwa ładowanie...

BMW R 12 i R 12 nineT debiutują ze znanym silnikiem, ale nowym wyglądem

Wraz z debiutem następcy BMW R nineT przepis pozostaje podobny, ale zmienia się niemal wszystko - konstrukcja, wygląd i nawet nazwa. Najmniej zmodyfikowano silnik, choć i tu jest ważna nowość.

BMW R 12 nineTBMW R 12 nineTŹródło: Materiały prasowe, fot: BMW Motorrad
d40afpy
d40afpy

BMW Motorrad wjeżdża w nowy rok z motocyklami R12 i R12 nineT. Obydwa napędzane są chłodzoną olejem i powietrzem jednostką o pojemności 1170 cm3, która jednak dostała nową konfigurację dla bazowego modelu.

Standardowy R 12 generuje 95 KM przy 6500 obr./min, a wersja R 12 nineT jak dawniej 109 KM, ale minimalnie niżej - przy 7000 obr./min. Oznacza to, że oprócz następcy modelu R nineT do oferty dołącza też bardziej bazowa odmiana. W obu przypadkach za przeniesienie napędu odpowiada 6-stopniowa skrzynia i wał napędowy.

Rama w nowej odsłonie to stalowa kratownica z przykręcaną ramą pomocniczą. Do konstrukcji przymocowano odwrócony teleskopowy widelec o średnicy 45 mm i aluminiowy wahacz Paralever z centralnym amortyzatorem.

BMW R12 Materiały prasowe
BMW R12Źródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Jeśli zaś chodzi o hamulce, z przodu zastosowano czterotłoczkowy zacisk z parą pływających tarcz o średnicy 310 mm. Z tyłu natomiast dwutłoczkowy zacisk i tarczę o średnicy 265 mm.

d40afpy

Choć układ hamulcowy w obu wersjach jest identyczny, różnią się one kołami. R 12 ma 19-calową felgę z przodu i 16-calową z tyłu wysokoprofilową oponą. Natomiast w R 12 nineT obie obręcze są 17-calowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeśli chodzi o perspektywę użytkownika, obie maszyny mają okrągłe, analogowe wskaźniki, które można zastąpić cyfrowymi dostępnymi w opcji. Do wyboru są też tryby jazdy: Rain, Road i Dynamic w nineT. W klasycznym R12 do wyboru są dwa: Rock i Roll.

d40afpy

Użytkownicy ucieszą się również z bezkluczykowego dostępu, portu USB-C, pełnego oświetlenia LED czy łączności Bluetooth (dostępnej w opcji). Odświeżone wydania popularnych BMW trafią do salonów w pierwszym kwartale 2024 roku.

Źródło: Materiały prasowe
BMW R12 na rok 2024
d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj