BMW M4 debiutuje w kompromisowej wersji CS 

Dotychczas klienci, którzy pragnęli ostrzejszego wydania BMW M4, byli skazani na opcjonalny pakiet Competition, stworzony na bazie standardowej odmiany lub hardkorowe wydanie GTS. Teraz mogą zdecydować się na wersję CS, która stanowi idealny kompromis pomiędzy seryjnym M4 a jego torowym odpowiednikiem.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | BMW
Aleksander Ruciński

M4 CS stworzono z myślą o tych, którzy szukają czegoś więcej niż tylko szybkiego coupé. Nowa wersja zapewnia więcej sportowych emocji. Jest też szybsza i ostrzejsza, choć oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Wszystko po to, aby nie stracić codziennej użyteczności, której brakuje w najbardziej ekstremalnej odmianie GTS.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Czym więc CS różni się od zwykłego M4? Przede wszystkim większą mocą. Bawarscy inżynierowie zdołali wycisnąć z trzylitrowej sześciocylindrowki* 460 KM mocy i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego.* To o 10 KM i 50 Nm więcej niż w seryjnej odmianie. Oczywiście znajduje to swoje odzwierciedlenie w osiągach. Sprint do setki zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Mogłaby być wyższa, gdyby nie elektroniczny ogranicznik stosowany przez BMW.

Mocna jednostka napędowa współpracuje z siedmiobiegową, automatyczną przekładnią, wprawiającą w ruch tylne koła. Skrzyni manualnej, podobnie jak w większości nowych BMW, nie ma i nie będzie. Na pocieszenie warto wspomnieć o odchudzonej konstrukcji pojazdu. Dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego i aluminium oraz pozbyciu się niektórych elementów wyposażenia *M4 stało się lżejsze o 34 kg. *

Obraz
© Materiały prasowe | BMW

Poprawie uległy nastawy podwozia. Układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni, a zawieszenie sztywniejsze i niższe niż w zwykłym M4. Wszystko to w połączeniu z agresywnym ospojlerowaniem, mającym wpływ na aerodynamikę, przyczynia się do lepszego zachowania auta podczas ostrej jazdy. BMW udowodniło to na torze Nürburgring, wykręcając czas 7 minut i 38 sekund.

To o 10 sekund wolniej niż w przypadku topowego M4 GTS, ale i 14 sekund szybciej od M4. Ci, którzy będą chcieli na własnej skórze przekonać się o zaletach wersji CS, muszą przygotować się na spory wydatek. Auto trafi do salonów w drugiej połowie roku i będzie kosztować 116 900 euro, co daje około 490 000 złotych.

Obraz
© Materiały prasowe | BMW
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3