Trwa ładowanie...

BMW inwestuje w Polsce. Tak jak Volkswagen i Mercedes

BMW w Polsce nie tylko utrzymuje pozycję lidera w segmencie premium, ale i inwestuje w kolejne obiekty. W Świecku powstanie centrum logistyczne części zamiennych i akcesoriów. To nie jedyny motoryzacyjny gigant angażujący kapitał w naszym kraju.

BMW inwestuje w Polsce. Tak jak Volkswagen i MercedesŹródło: PAP
d3xvvwh
d3xvvwh

Biorąc pod uwagę pozytywne prognozy na przyszłość, BMW Group zdecydowała się na budowę nowego magazynu o powierzchni ponad 32 tys. m kw. Inwestycja będzie zlokalizowane w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Niemiecka marka wysupła na budowę aż 20 mln euro.

Centrum logistyczne znajdzie się zaledwie 6 km od granicy polsko-niemieckiej i tylko 110 km od najbliższego zakładu produkcyjnego usytuowanego w Berlinie. Z kolei strefa ekonomiczna pozwoli na częściowe zwolnienie z np. kosztów zatrudnienia nowych pracowników. Zakład współpracować będzie ze 150 odbiorcami w regionie w zakresie dostaw aż 60 tys. części.

Kluczyk do BMW serii 7 Materiały prasowe
Kluczyk do BMW serii 7 Źródło: Materiały prasowe, fot: BMW

Lecz to nie jedyna inwestycja dokonana przez Niemców w Polsce. Volkswagen rozpocznie w naszym kraju produkcję swojego najdroższego i najbardziej zaawansowanego kampera – Craftera XXL. Będzie to wymagało stworzenia nowej hali w Białężycach pod Wrześnią. Tutaj koszty wyniosą około 4 mln euro, a pokryje je polski oddział koncernu. Wszystko po to, by produkować zaledwie kilka tys. pojazdów rocznie.

d3xvvwh

Również Mercedes rozpoczął niedawno budowę fabryki w Jaworze, gdzie powstawać będzie kilkaset tysięcy silników rocznie. Obiekt powstanie w Dolnośląskiej Strefie Aktywności Ekonomicznej. Zainteresowanych pracą w tym zakładzie nie brakuje. Jak się okazuje, na jedno miejsce przypadło nawet 200 chętnych.

Polska stała się również obiektem zainteresowania Toyoty (produkujemy nowoczesne silniki tej firmy) czy LG Chem (będziemy tworzyć baterie do samochodów elektrycznych). Z kolei jeszcze pół roku temu fabryki motoryzacyjnych gigantów w Serbii czy nawet Słowacji musiały zmagać się z protestami pracowników. Problemem okazały się wówczas wysokości wynagrodzeń oraz system premii.

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj