Trwa ładowanie...
13-04-2016 12:53

BMW 5 najpopularniejszym samochodem biznesmenów

BMW 5 najpopularniejszym samochodem biznesmenówŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Seria 5 najnowszej generacji przekroczyła właśnie pułap dwóch milionów sprzedanych sztuk, stając się najchętniej kupowanym samochodem tej klasy na świecie. Porównując ją z wynikami poprzedniej edycji modelu, to do klientów trafiło już o 42 proc. więcej aut.

Od czasu wejścia na rynek "piątki", co miało miejsce w 1972 r., sprzedano do tej pory ponad 7,5 miliona sztuk tych samochodów. Obecna, szósta generacja modelu, produkowana od 2010 r., jest najlepiej postrzeganą i najchętniej kupowaną w historii marki, stając się liderem segmentu premium. Jedynie w zeszłym roku na całym świecie sprzedano ponad 347 tys. sztuk BMW 5 sedan, kombi oraz wersji Gran Turismo.

U podłoża popularności modelu leżą: bogata paleta silników cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowych, zarówno benzynowych, jak i Diesla, możliwość wyboru napędu - 4x4 lub na tylną oś oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, wykonania, a także walory trakcyjne i komfort jazdy.

Poprzednia edycja modelu, którą zaprojektowali Chris Bangle i Adrian van Hooydonk z zespołem, budziła kontrowersje swoim wyglądem i wątpliwości związane z niezawodnością masowo stosowanej elektroniki. Mimo tego była ówczesnym bestsellerem serii 5. Obecna została w znacznym stopniu poprawiona, jej wygląd stonowany, powrócono także do klasycznych rozwiązań w projekcie kokpitu. Spotkało się to z pozytywnym odbiorem na rynku, czego efektem jest systematycznie rosnąca sprzedaż i pozycja lidera swojej klasy.

BC

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj