BMW 5 najpopularniejszym samochodem biznesmenów
Seria 5 najnowszej generacji przekroczyła właśnie pułap dwóch milionów sprzedanych sztuk, stając się najchętniej kupowanym samochodem tej klasy na świecie. Porównując ją z wynikami poprzedniej edycji modelu, to do klientów trafiło już o 42 proc. więcej aut.
Od czasu wejścia na rynek "piątki", co miało miejsce w 1972 r., sprzedano do tej pory ponad 7,5 miliona sztuk tych samochodów. Obecna, szósta generacja modelu, produkowana od 2010 r., jest najlepiej postrzeganą i najchętniej kupowaną w historii marki, stając się liderem segmentu premium. Jedynie w zeszłym roku na całym świecie sprzedano ponad 347 tys. sztuk BMW 5 sedan, kombi oraz wersji Gran Turismo.
U podłoża popularności modelu leżą: bogata paleta silników cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowych, zarówno benzynowych, jak i Diesla, możliwość wyboru napędu - 4x4 lub na tylną oś oraz wysoki poziom bezpieczeństwa, wykonania, a także walory trakcyjne i komfort jazdy.
Poprzednia edycja modelu, którą zaprojektowali Chris Bangle i Adrian van Hooydonk z zespołem, budziła kontrowersje swoim wyglądem i wątpliwości związane z niezawodnością masowo stosowanej elektroniki. Mimo tego była ówczesnym bestsellerem serii 5. Obecna została w znacznym stopniu poprawiona, jej wygląd stonowany, powrócono także do klasycznych rozwiązań w projekcie kokpitu. Spotkało się to z pozytywnym odbiorem na rynku, czego efektem jest systematycznie rosnąca sprzedaż i pozycja lidera swojej klasy.
BC