Można już składać zamówienia na nowego Mercedesa SLS AMG, supersportowy samochód z charakterystycznymi, otwieranymi do góry drzwiami, dostępny jest w polskich salonach w cenie od 810 tys. zł (łącznie z 22% VAT).
"Zainteresowanie naszym nowym supersportowym jest niezwykle duże. Jesteśmy przekonani, że wprowadzając na rynek SLS AMG oferujemy naszym klientom fascynujący samochód." – mówi Volker Mornhinweg, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży zainteresowani klienci mieli do dyspozycji wyczerpujący materiał informacyjny, umożliwiający zapoznanie się z dostępnymi lakierami, kolorami skóry oraz zakresem wyposażenia seryjnego i dodatkowego, oferowanego do SLS AMG. Zanim pierwsze samochody pojawią się na ulicach wiosną 2010 r., niecierpliwi mogą odwiedzać specjalne witryny internetowe: www.mercedes-benz.de/sls-amg i www.mercedes-amg.de/#/sls, zapewniające pełną informację na temat modelu SLS AMG.
Oba magazyny internetowe zawierają teksty, zdjęcia i filmy dotyczące osiągów, rozwiązań technicznych, designu i wyposażenia. Jednocześnie na stronach www.mercedes-benz.de i www.mercedes-amg.de można skonfigurować swój wymarzony samochód online, a wkrótce będzie to można także zrobić na polskiej stronie www.mercedes-benz.pl.
Z kolei pod adresem www.sls-amg-reporter.com można znaleźć krótkie reportaże filmowe i artykuły Matthewa K., reportera SLS AMG. 36-letni fan motoryzacji towarzyszy wprowadzaniu na rynek SLS AMG i informuje o rozmaitych imprezach z całego świata, podczas których samochód z otwieranymi do góry drzwiami jest prezentowany publicznie. Matthew K. jest również aktywny na http://twitter.com/sls_amg , gdzie informuje o swoich podróżach SLS AMG – dzieląc się też swoimi prywatnymi przeżyciami i przemyśleniami dotyczącymi supersportowego auta. Aktualne informacje o SLS AMG są również dostępne na www.facebook.com/MercedesBenz - fani marki Mercedes-Benz mogą tu zamieszczać własne zdjęcia i filmy oraz komunikować się z innymi użytkownikami.
Nowy SLS AMG to pierwszy supersportowy samochód, zaprojektowany samodzielnie od podstaw przez Mercedes-AMG GmbH. Znaki szczególne: aluminiowe nadwozie typu spaceframe z drzwiami otwieranymi jak skrzydła, centralnie zamontowany silnik AMG V8 o pojemności 6,2 litra, maksymalnej mocy 571 KM, momencie obrotowym wynoszącym 650 niutonometrów i smarowaniem wymuszonym pompami, siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów w układzie transaxle, sportowe zawieszenie z podwójnymi, aluminiowymi wahaczami poprzecznymi i masa własna 1620 kilogramów.
Rozkład obciążenia między oś przednią a tylną, wynoszący 47 do 53 procent i niski środek ciężkości gwarantują niezapomniane wrażenia z jazdy. Nowy "Gullwing" przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 317 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 13,2 litra na 100 km.
W wyposażeniu dodatkowym "Gullwinga" może się znaleźć:
- ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG
- wyczynowe zawieszenie AMG ze sztywniejszą charakterystyką, optymalizujące dynamikę poprzeczną
- obręcze z lekkiego stopu AMG z 5 podwójnymi szprychami 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył)
- obręcze kute AMG, 10-szprychowe 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył)
- wyczynowa kierownica AMG w skórze/ Alcantara
- sportowe, kubełkowe fotele AMG
- karbonowa osłona komory silnika AMG
- lakier "srebrny AMG alubeam"
- lakier "szary AMG Monza magno" (matowy)
- karbonowe elementy wykończeniowe AMG (schowek z przodu i schowek z tyłu, łącznie z pokrywą, osłona AMG DRIVE UNIT, osłony konsoli środkowej i bloku zmiany biegów z tyłu, listwy ozdobne na konsoli środkowej i podłokietnikach w drzwiach)
- skóra designo Nappa designo jedno- / dwubarwna
- pakiet pamięci z elektryczną regulacją położenia kolumny kierownicy i foteli oraz 4-zakresowym podparciem kręgosłupa
- system nagłośnienia Bang & Olufsen BeoSound AMG Surround