Autonomiczne Audi samo przejechało tor wyścigowy

Audi RS 7 piloted driving przejechało bez udziału kierowcy tor Hockenheim podczas finału sezonu Deutsche Tourenwagen Masters (DTM).

Audi RS 7 piloted driving concept dysponuje 560-konnym silnikiem, pozwalającym na rozpędzenie się do 305 km/h. 5-drzwiowe coupe jest bardzo podobne do samochodu seryjnego. Posiada sterowane automatycznie wspomaganie kierownicy, hamulce, przepustnicę, 8-stopniową skrzynię automatyczną tiptronic oraz napęd na cztery koła quattro.

Z technicznego punktu widzenia przy autonomicznym poruszaniu się pojazdu muszą zostać uwzględnione dwa główne aspekty związane z fizycznymi granicami przedsięwzięcia: bardzo precyzyjne utrzymanie kierunku jazdy auta i dokładne jego utrzymanie w obszarach granicznych. W celu orientacji na torze wykorzystywany jest skorygowany sygnał GPS. Dokładne co do centymetra dane są transmitowane za pośrednictwem sieci WLAN, według standardu przyjętego w przemyśle motoryzacyjnym oraz za pomocą fal radiowych wysokiej częstotliwości. Równocześnie w czasie rzeczywistym obrazy 3D z kamery porównywane są z informacjami graficznymi zapisanymi w komputerze pokładowym. System, przeszukując tysiące pojedynczych, zapisanych obrazów wybiera te, gdzie „widzi” znane sobie cechy, np. wzory zabudowy wzdłuż odcinka, które wykorzystuje jako dodatkowe informacje o bieżącej lokalizacji. Utrzymanie się w wyznaczonych obszarach granicznych ma miejsce dzięki kompleksowemu wyposażeniu pojazdu oraz bardzo precyzyjnemu sterowaniu.

Niemiecki producent od dłuższego czasu pracuje nad zautomatyzowaniem poruszania się pojazdu. Rozwój tej dziedziny znalazł swoje ukoronowanie w spektakularnych akcjach, takich jak ta z 2000 r., gdy model TTS bez kierowcy pokonało górski odcinek specjalny wokół szczytu Pikes Peak. Ten sam pojazd dwa lata później pokonał prawie 5-kilometrowy odcinek toru podczas Thunderhill Race Track w Kalifornii – i to w czasie krótszym niż 2,5 minuty. Rozpoczęły się już testy autonomicznych pojazdów w ruchu ulicznym.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji