Auta premium odporne na kryzys
Choć rynek motoryzacyjny pogrążony jest w kryzysie to jest grupa aut, która wydaje się odporna na to zjawisko. Nie chodzi wcale o auta budżetowe - dobre wyniki sprzedaży notują najdroższe samochody z segmentu premium.
Na pierwszy rzut oka wydaje się to dziwne. Przyjmując, że podczas kryzysu gospodarczego ludzie mają mniej pieniędzy, a przynajmniej bardziej rozważnie nimi dysponują szybko stwierdzilibyśmy, że wzrost sprzedaży drogich aut to absurd. Okazuje się jednak, że dobre wyniki aut premium to fakt - w samym tylko czerwcu zarejestrowano w Polsce 2 318 przedstawicieli tego segmentu, czyli o 12 proc. więcej niż przed rokiem. Czyżby zatem spowolnienie gospodarcze dotykało tylko mniej zamożnych Polaków? Czy jest może w luksusowych pojazdach coś, co nie pozwala im się oprzeć?
Istnieją argumenty za obydwoma stwierdzeniami, jednak skupmy się na drugim. Samochody klasy premium poza komfortem oferują również najnowsze zdobycze techniki. To zwykle w tego typu autach debiutują innowacyjne technologie, by później upowszechniać się w bardziej popularnych markach. Duże poruszenie wywołał wchodzący na nasz rynek Mercedes Klasy S, dosłownie naszpikowany systemami, które za cel mają danie kierowcy i pasażerom tyle komfortu, ile to tylko możliwe. Przykładem są fotele posiadające funkcję masażu energetycznego z efektem wykorzystania gorących kamieni i wentylację z odwróconym ciągiem, która pozwala zapobiegać przeciągom.
Szczególny nacisk położono na wygodę jazdy z tyłu - dwa warianty tylnych foteli (kanapa oraz dwa indywidualne siedzenia z oparciami odchylanymi o 37 st.) oferowane są dla modelu ze standardowym rozmiarem osi, a dla odmiany przedłużonej zarezerwowano ich aż 5. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań oparcie oraz kąt pochylenia i głębokość siedziska są tu regulowane osobno. W przypadku rozkładanego fotela Exclusie po stronie przeciwnej do kierowcy maksymalny kąt pochylenia oparcia wzrósł z 37 do rekordowych w segmencie 43,5 st. O nową jakość relaksu w samochodzie zadbają też dodatkowe podparcie o regulowanej długości i kącie pochylenia dla łydek, podnóżek oraz poduszka.
W modelu zastosowano pakiet AIR-BALANCE z aktywnym systemem zapachowym, jonizatorem powietrza i skuteczniejszą filtracją. Komfort termiczny zwiększa układ automatycznej klimatyzacji THERMOTRONIC z dwiema dodatkowymi strefami w tylnym rzędzie oraz podgrzewane podłokietniki. Aktywny system zapachowy zapewnia indywidualny aromat we wnętrzu auta. Do wyboru są 4 zapachy o regulowanej intensywności. Ciekawą opcją jest też system Road Surface Scan, który monitoruje drogę i jeżeli wykryje nierówności to natychmiast dobierze ustawienia tłumienia zawieszenia do sytuacji na drodze.
Trudno oprzeć się wrażeniu, że auta z najwyższej półki przyciągają do siebie pasjonatów wygody i najnowszych technologii bez względu na warunki ekonomiczne.
Źródło: dobocom
ll/moto.wp.pl