Amerykański oddział Hondy widzi lepszą przyszłość przed samochodami napędzanymi naturalnym gazem, niż przed samochodami o napędzie hybrydowym (spalinowo-elektrycznym).
John Mendel, wiceprezes American Honda Motor Co. uważa, że samochody napędzany gazem ziemnym są znacznie lepsze od hybryd, bo są tańsze w zakupie i eksploatacji, czystsze i wygodniejsze w eksploatacji. Honda rozpoczęła w tym roku sprzedaż Civica GX - wersji przystosowanej do spalania gazu ziemnego wraz z możliwością dzierżawienia instalacji przydomowej pozwalającej tankować gaz ziemny z instalacji domowej.
Nowa strategia stawiająca na gaz ziemny jest o tyle przełomowa, że w końcu kwietniu 2005 roku globalna wielkość sprzedaży samochodów marki Honda z napędem hybrydowym osiągnęła liczbę 100 000 sztuk. Skoro więc teraz Honda popularyzować będzie auta napędzane gazem ziemnym, można się spodziewać, że technika ta dotrze i do Europy, gdzie hybrydy – z racji na swą wysoką cenę - w ogóle się dotychczas nie przyjęły. Popularyzacja gazu ziemnego nie musi się zaś ograniczać wyłącznie do Hondy. Ostatnio Fiat zaprerentował ofertę swych dostawczych samochodów wyposażonych w instalację na gaz ziemny.