Audi TT RS Coupe i Roadster na nowo
Podczas Salonu Samochodowego w Pekinie Audi prezentuje modele TT RS Coupe oraz Roadster. Sprzedaż w Europie rozpocznie się jesienią br.
Modele można rozpoznać po pojedynczo obramowanej osłonie chłodnicy Singleframe z nową kratownicą o strukturze plastra miodu, umocowanym na stałe na pokrywie bagażnika spojlerze i dwiema owalnymi końcówkami rur wydechowych. Audi TT RS Coupe oraz Roadster mają długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdują się debiutujące światła tylne wykonane w technice Matrix OLED. Będzie można je bezstopniowo regulować. Każde światło tylne składa się z czterech jednostek, zmniejszających się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblematy Audi i TT.
Wszystkie informacje dla prowadzącego są standardowo wyświetlane na 12,3-calowym monitorze kokpitu cyfrowego. Będzie miał do wyboru jednego z trzech widoków, w tym specjalnego RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz. Skórzana kierownica sportowa posiada manetki, przyciski wielofunkcyjne i dwa przyciski satelitarne - jeden do uruchamiania samochodu, a drugi do wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Wśród dostępnych rozwiązań z zakresu infotainment należy wymienić system MMI z nawigacją, wyszukiwaniem tekstowym i sterowaniem głosem, dostęp do internetu Wi-Fi Hotspot, ładowarkę indukcyjną czy system audio Bang & Olufsen.
Oba pojazdy napędza silnik 2,5 TFSI, który po modyfikacjach generuje 400 KM mocy (o 60 KM więcej, niż poprzednio). Maksymalny moment obrotowy 480 Nm jest dostępny w przedziale od 1 700 do 5 850 obr./min. Odmiana Coupe przyspiesza do 100 km/h w 3,7 s, zaś roadster - w 3,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h, jednak za dopłatą można będzie ją podnieść do 280 km/h.
Moc jednostki napędowej przesyłana jest do stałego napędu na cztery koła quattro za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej skrzyni S tronic. Konstruktorzy opracowali też sportowe podwozie z bezpośrednio działającym układem kierowniczym, 19-calowymi (opcjonalnie 20-calowymi) felgami, wentylowanymi od wewnątrz, perforowanymi tarczami hamulcowymi ze stali (opcjonalnie ceramicznymi, wzmocnionymi włóknem węglowym) oraz dostępnymi za dopłatą adaptacyjnymi amortyzatorami magnetic ride.
Źródło: Audi
ll