Audi szykuje się do Le Mans

W tegorocznej edycji Długodystansowych Mistrzostw Świata WEC będzie funkcjonował nowy regulamin. Zespół Audi intensywnie pracuje, by się dostosować do tych wymogów.

W 2014 r. po raz pierwszy moc samochodu nie podlega szczególnym ograniczeniom, jednak zamiast tego pojazdy muszą charakteryzować się mniejszym zużyciem energii. - W nadchodzącym sezonie fundamentalnie zmienia się sposób myślenia w tej kategorii wyścigów. Tradycyjnie przepisy techniczne w sportach motorowych koncentrowały się na ograniczaniu mocy wyjściowej silnika, np. poprzez zmniejszanie pojemności czy stosowanie ograniczników przepływu powietrza. Teraz określono maksymalną ilość energii na jedno okrążenie i musimy to jak najlepiej wykorzystać - powiedział szef Działu Techniki w Audi Sport, dr Martin Muhlmeier.

- Konkurencyjni będą tylko ci, którzy optymalnie skontrolują zużycie paliwa, jak najbardziej zbliżą się do dopuszczalnego limitu energii i będą najszybsi dzięki wydajnemu stylowi jazdy. Jeżeli ilość energii dostępnej na dane okrążenie nie zostanie wykorzystana to przepadnie, ponieważ nie można jej "przenieść" na kolejne okrążenie. To zasadnicza różnica w stosunku do poprzednich przepisów, które nie ograniczały zużycia paliwa podczas wyścigu - zaznacza dyrektor LMP w Audi Sport, Chris Reinke. Marka postawi na całkowicie nowy silnik V6 TDI z układem napędowym e-tron quattro. Ma on przynieść Audi 13-ste zwycięstwo w Le Mans.

Obrońcy tytułu WEC, Francuz Loic Duval i Duńczyk Tom Kristensen, będą dzielić bolid R18 e-tron qattro z Brazylijczykiem Lucasem di Grassi, znanym z występów w Formule 1. Zastąpi on Szkoda Allana McNisha, który zakończył karierę czynnego kierowcy wyścigowegio. Druga załoga pozostanie bez zmian i stanowić ją będą Szwajcar Marcel Fassler, Niemiec Andre Lotterer i Francus Benoit Treluyer. Dodatkowo w samym tylko Le Mans zobaczymy trzecią ekipę reprezentującą Audi - Portugalczyka Filipe Albuquerque, Włocha Marco Bonanomiego i Brytyjczyka Olivera Jarvisa. Ich występ jest jednak uzależniony od potwierdzenia przez Komitet Selekcyjny ACO i FIA.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne