Trwa ładowanie...
d1n48ni

Audi RS 7 z systemem jazdy autonomicznej ponownie na torze

d1n48ni
d1n48ni

Po spektakularnym finale sezonu DTM w Hockenheim, podczas którego Audi RS 7 piloted driving concept po raz pierwszy zaprezentowało swoje możliwości, ten innowacyjny pojazd wystartuje na trudnym torze Ascari Race Resort. Ponownie w wyścigowym tempie i ponownie bez kierowcy.

- Nasze rozwiązania z dziedziny jazdy autonomicznej pchają do przodu jeden z najważniejszych trendów w świecie motoryzacji. Podczas wyścigu DTM w Hockenheim pokazaliśmy całą naszą fascynację tym rozwiązaniem. Okrążenie w dwie minuty i przyspieszenie boczne do 1,1 g mówią same za siebie. Teraz zademonstrujemy możliwość tego konceptu na torze, który jest jeszcze trudniejsze. Obiekt ten ma wiele zakrętów o różnych kątach i mnóstwo szykan – powiedział prof. dr Ulrich Hackenberg z zarządu Audi.

5-drzwiowy prototyp jest bardzo podobny do auta seryjnego, choć jego elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, hamulce, przepustnica i 8-stopniowa przekładnia tiptronic kierująca siły napędowe na mechaniczny napęd na cztery koła quattro, są sterowane automatycznie. Orientację na torze zapewnia odpowiednio skorygowany sygnał GPS. Dokładne co do centymetra dane są przesyłane do pojazdu za pomocą Wi-Fi zgodnie ze standardem przyjętym w motoryzacji oraz za pomocą fal radiowych wysokiej częstotliwości. Trójwymiarowe obrazy z kamer porównywane są na bieżąco z obrazami zapisanymi w pamięci komputera pokładowego. Wśród tysięcy zdjęć system wyszukuje te, na których zapisano charakterystyczne cechy toru i wykorzystuje je jako dodatkowe informacje o lokalizacji.

d1n48ni

Możliwość kontroli poruszającego się auta w wyznaczonym obszarze to kolejna wyjątkowa właściwość Audi RS 7 piloted driving concept. Pełne osieciowanie pojazdu, w połączeniu z bardzo precyzyjnym sterowaniem wszystkimi ważnymi dla jazdy czynnikami sprawia, że pojazd koncepcyjny nie przekracza swych fizycznych możliwości. Inżynierowie z Ingolstadt prowadzili i cały czas prowadzą intensywne badania dotyczące autonomicznej jazdy i jej fizycznych granic, testując systemy w różnych warunkach, na różnych drogach i powierzchniach.

Podczas testów w Hockenheim samochód rozwijał prędkość nawet 240 km/h. Na torze w Ascari prędkość maksymalna wyniesie 205 km/h. Tor w Ascari, ze swymi trudnymi wzniesieniami i zjazdami, wąskimi szykanami i ostrymi zakrętami jest jeszcze większym wyzwaniem dla skomplikowanej platformy technologicznej jaką jest Audi RS 7 piloted driving concept. Do dużego przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego dochodzą tu dynamicznie zmieniające się obciążenia osi.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj