Audi A4: najczęściej wyszukiwane auto w 2015 roku
*Od czterech lat Volkswagen Golf zwyciężał w rankingu "Internetowy Samochód Roku". Ostatnie podsumowanie statystyk z wyszukiwarki otomoto.pl przyniosło zaskakujący wynik. W ubiegłym roku Polacy najczęściej szukali Audi A4. *
Awansujące na pierwsze miejsce Audi A4 po raz pierwszy w historii „Internetowego Samochodu Roku” zdetronizowało wieloletniego lidera. Najczęściej poszukiwaną wersją Audi A4 była generacja B6 z lat 2000 – 2004 wyposażona w silnik Diesla (47 proc.). Największą popularnością cieszyły się sedany (57 proc.). W 2015 roku ponad połowa (51 proc.) zapytań dotyczyła modelu A4 w cenie nieprzekraczającej 20 tys. zł. Najczęściej zaznaczanym przedziałem były kwoty między 10 a 20 tys. zł (34 proc.). Liczba zapytań o ten model sięgnęła poziomu 14 433 759.
Volkswagen Passat w 2015 roku triumfalnie powrócił na miejsce drugie. W przypadku tego modelu, internauci zdecydowanie upodobali sobie silniki Diesla (58 proc.). Obie wersje nadwozia niemieckiego bestsellera cieszą się niemal identycznym zainteresowaniem. Wersja sedan była poszukiwana przez 51 proc. osób, pozostałe 49 proc. szukało nadwozia kombi.
Podobnie jak w przypadku A4, najczęściej planowany budżet na Passata nie przekraczał 20 tysięcy złotych – w tym przedziale zamknęło się blisko 60 proc. wyszukań.
W 2015 roku w serwisie otomoto wystawionych na sprzedaż było ponad 35 tysięcy VW Passatów. Były to najczęściej auta 13-letnie, z przebiegiem średnio 198 tys. km, w średniej cenie 20,3 tys. zł.
Volkswagen Golf tym razem znalazł się na trzecim miejscu. W 2015 roku odnotowano 13 743 424 zapytań o ten samochód. Statystyczny kupujący zainteresowany Golfem najczęściej poszukiwał na rynku wtórnym czwartej generacji tego modelu. Najwięcej zapytań odnośnie rocznika dotyczyło bowiem lat produkcji od 1997 do 2003 roku. To duża zmiana w porównaniu do roku poprzedniego, kiedy najczęściej poszukiwane były modele z generacji piątej lub nawet szóstej.
W porównaniu do pozostałych modeli z podium, Golfy znacznie częściej poszukiwane były w wersjach benzynowych. „Benzyniaków” szukało aż 41 proc. zainteresowanych VW Golfem (dla porównania 36 proc. poszukujących Audi A4 i 28 proc. poszukujących VW Passata).
Poszukiwane VW Golfy były zdecydowanie tańsze niż główni rywale z podium rankingu. Mniej niż jedna trzecia zapytań (29 proc.) o kompaktowego Volkswagena dotyczyła auta w cenie powyżej 20 tysięcy złotych. Aż 41 proc. wszystkich zapytań o Golfa zamykało się w przedziale cenowym do 10 tysięcy.
Jak zmieniają się preferencje zakupowe Polaków? Zmiany w czołówce pokazują, że szukamy nieco droższych aut używanych. Wciąż najchętniej wybieramy wersje z silnikami benzynowymi, pochodzenia krajowego i szukamy wśród marek niemieckich.
Od 2010 roku na liście dziesięciu najpopularniejszych samochodów używanych tylko dwa razy znalazły się modele, które nie należą do niemieckich koncernów. Były to Renault Kangoo, który w 2010 roku zajął dziesiąte miejsce, i Honda Civic, która w 2013 roku znalazła się na miejscu ósmym.
Najczęściej wyszukiwane samochody w Polsce
- Audi A4
- Volkswagen Passat
- Volkswagen Golf
- Opel Astra
- Audi A6
- BMW serii 3
- Skoda Octavia
- Ford Focus
- Audi A3
- Ford Mondeo
W 2015 roku największą zmianą, oprócz zmian na podium, jest awans BMW Serii 3 z miejsca dziesiątego na miejsce szóste. Opel Astra i Audi A6 od lat utrzymują się na miejscu czwartym i piątym. Pozostałe modele również pozostały bez zmian oraz zachowały kolejność, przy czym przez awans BMW Serii 3 przesunęły się o jedną pozycję w dół rankingu.
Pierwszy model w rankingu nie pochodzący od producenta niemieckiego (lub Skody należącej do Grupy VW), to Renault Megane zajmujące pozycję czternastą. Pierwszy „japończyk” to Honda Civic na pozycji szesnastej.