Fiat Linea może stać się przebojem na polskim rynku. Nowy sedan włoskiego producenta powstał na bazie B-klasowego modelu Grande Punto, ale jego okazałe wymiary zewnętrzne pozwalają mu konkurować z popularnymi kompaktami. Atrakcyjna stylizacja i trzyletnia gwarancja należą do jego najmocniejszych atutów. Cena podstawowej wersji Fresh jest bezkonkurencyjna.
Fiat Linea zadebiutował 2 listopada 2006 roku na salonie w Stambule. Miejsce prezentacji nie było przypadkowe. W Turcji segment C stanowi 52% całego rynku, a do sedanów należy aż 75% sprzedaży. W ramach projektu o wartości około 170 mln EUR samochód będzie wytwarzany w ilości 60 000 sztuk w zakładach tureckiej spółki Tofas (spółka joint-venture założona przez Fiat Auto i Koç Holding) i będzie sprzedawany w kilku krajach europejskich od Hiszpanii po Niemcy, Maroko, Finlandię. W późniejszym terminie Fiat Linea będzie również produkowany w Brazylii, Indiach, Rosji i Chinach. Fiat wiąże szczególnie duże nadzieje szczególnie z rynkiem chińskim, gdzie Linea ma pełnić rolę samochodu strategicznego.
Sedan pojawi się w chińskiej gamie Fiata w roku 2008, mając za zadanie pomóc w zwiększeniu sprzedaży aut na tamtejszym rynku do 300 tys., sztuk najpóźniej do roku 2010. Włosi chcą także produkować w Kraju Środka jednostki napędowe, przy współpracy z firmą Chery.
Nowy model, ma według zapewnień koncernu z Turynu zająć do roku 2012 drugie miejsce w gamie włoskiej marki po względem wielkości sprzedaży. Realizację tego celu zapewnić mają m.in. inwestycje o wartości około 500 mln EUR, które zostaną przeznaczone na uruchomienie niezbędnej bazy produkcyjnej.
źródło: Samar