Alfa Romeo na wyścigowej paradzie Mille Miglia Storica 2012

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

W tegorocznej edycji wyścigowej parady, która upamiętnia słynne zawody Mille Miglia team Alfy Romeo wystawi cztery auta historyczne.

W paradzie wezmą udział dwa modele przedwojenne - 1500 SS i 1750 GS oraz dwa z lat 50-tych ubiegłego wieku - 1900 SS i 2000 Sportiva. Auta te uczestniczyły w rozgrywanych od 1927 do 1957 roku wyścigach Mille Miglia.

Alfa Romeo „6C 1500 Super Sport" z roku 1928 jest pierwszym modelem typu „Turismo" ery legendarnego konstruktora Vittorio Jano. Samochód ten zadebiutował zwycięstwem w wyścigu na torze Monza w roku 1927 (team Enzo Ferrari-Giulio Ramponi), a rok później zainaugurował serię 11 zwycięstw Alfy w Mille Miglia (team Giuseppe Campari-Giulio Ramponi). Był to samochód niemal identyczny, jak egzemplarz prezentowany w słynnym Muzeum Alfy Romeo w mieście Arese k/Mediolanu.

Alfa Romeo „6C 1750 Gran Sport" z roku produkcji 1930 (zaprojektowana przez konstruktora Zagato), to samochód-legenda Mille Miglia, dzięki zwycięstwu w roku 1930 (team Tazio Nuvolari-Giovanni Battista Guidotti) oraz ustanowieniu rekordowej średniej prędkości 100 km/h przez słynnego kierowcę z Mantui. Kwintesencją wyścigu było jego współzawodnictwo z prowadzącym identyczny bolid „1750" Achille Varzi, którego podobno „wyprzedzał ze zgaszonymi światłami", nie bacząc na czyhające zagrożenia.

Samochód „1900 Super Sprint" z roku 1956, to eleganckie, prestiżowe coupé kategorii Gran Turismo, stylistycznie rodem z lat 50. i ówcześnie topowy samochód w gamie Alfy Romeo (zwany także „rodzinnym autem do wygrywania wyścigów"). „1900 SS" zapisał się w historii udziałem w wielu wyścigach Mille Miglia i cieszył się uznaniem kierowców-amatorów, ponieważ był nie tylko szybki, ale i technicznie niezawodny.

„2000 Sportiva" jest czwartym i ostatnim egzemplarzem muzealnego zestawu samochodów Alfa Romeo, wyróżniającym się elegancką i dynamiczną linią nadwozia typu Gran Turismo. Stylizacja „Sportivy" należy do Franco Scaglione, twórcy designu „Giulietty Sprint" oraz „33 Stradale". Pod względem mechanicznym „2000 Sportiva" wywodzi się z Alfy „1900", a jej oś tylna typu De Dion okazała się dostatecznie nowatorska, aby po nawet 20 latach znaleźć zastosowanie w samochodzie Alfetta.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne