ALFA ROMEO Giulia
Marka |
Alfa Romeo Giulia to przedstawiciel segmentu D, który został zaprezentowany w muzeum włoskiej marki w czerwcu 2015 r. Projektanci zastosowali bardzo krótkie zwisy, długą maskę silnika i błotniki przednie, "cofniętą" kabinę pasażerską oraz muskularne błotniki z tyłu. Samochód posiada linię wyżłobioną na bokach, która zaznacza drzwi i otacza klamki. Nie zabrakło też trójkątnego grilla na masce. Bardzo istotny jest fakt, że w Giulii debiutuje odświeżone logo Alfa Romeo. We wnętrzu dominuje prostota i skoncentrowanie wokół kierowcy. Wszystkie przyciski na małej kierownicy zaprojektowano tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Miejsce prowadzącego zostało "skrojone" z ukośnym tunelem, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą. W projekcie kabiny znalazły się takie materiały, jak włókno węglowe i drewno. Wersję Quadrifoglio napędza turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik benzynowy, który został opracowany przez inżynierów Ferrari. Wykonana w całości z aluminium jednostka generuje 510 KM, co pozwala na
przyspieszenie do "setki" w 3,9 s. Motor posiada sterowany elektronicznie system dezaktywacji cylindrów. Cechą charakterystyczną Giulii jest rozłożenie masy na osie w proporcji 50/50. Na tylnej osi zastosowano rozwiązanie wielowahaczowe typu Multilink, a na przedniej - zawieszenie dwuwahaczowe.