Alfa Romeo Giulia wysoko oceniona w testach bezpieczeństwa w USA
Alfa Romeo Giulia zdobyła najwyższe wyróżnienie amerykańskiego Instytutu IIHS w kategorii bezpieczeństwa "Top Safety Pick+", które jest przyznawane pojazdom o najwyższych standardach ochrony kierowcy i pasażerów w przypadku kolizji. W każdym z pięciu testów zderzeniowych Giulia otrzymała najwyższą ocenę.
Amerykański Insurance Institute for Highway Safety, czyli IIHS (Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego) przyznał sedanowi klasy Premium - Alfie Romeo Giulia - wysoką ocenę "Top Safety Pick+ (TSP+)". Wyróżnienie TSP+ przyznane zostało każdej Alfa Romeo Giulia wyprodukowanej od maja 2017, wyposażonej w system Forward Collision Warning Plus i reflektory biksenonowe o mocy 35W z system AFS i DRL.
"Model Giulia reprezentuje najwyższej klasy inżynierię i technologię Alfy Romeo, zarówno pod względem osiągów, jak i bezpieczeństwa samochodu - powiedział Reid Bigland, szef marki Alfa Romeo. - Jesteśmy zaszczyceni, że możemy odebrać od IIHS tę nagrodę, która świadczy o naszym zaangażowaniu w tworzenie nowoczesnych i bezpiecznych samochodów" - dodał Reid Bigland.
Oceny przyznawane przez IIHS to: ocena "dobra" (nota maksymalna), "wystarczająca", "marginalna” oraz „słaba". Aby otrzymać wyróżnienie "TSP+" należy uzyskać ocenę „dobrą” w pięciu przeprowadzanych przez IIHS testach zderzeniowych, w tym testach awaryjnego hamowania - systemu Automatic Emergency Braking (AEB) oraz oceny przednich reflektorów. Na uwagę zasługuje fakt, że w każdym z powyższych testów Alfa Romeo Giulia uzyskała najwyższy z możliwych wyników, czyli „dobry".
Najnowsza Alfa Romeo Giulia - jako sedan klasy Premium - oferuje innowacyjne systemy bezpieczeństwa i wykorzystuje nowoczesne wyposażenie wspomagające kierowcę. Giulia oferuje:
- Zaawansowany technologicznie system ostrzegania o kolizji (Forward Collision Warning Plus) z funkcją całkowitego zatrzymania (Full Stop), który zapewnia autonomiczne, awaryjne hamowanie i - w niektórych okolicznościach - powoduje całkowite zatrzymanie samochodu, w przypadku nagle zbliżającej się przed pojazdem przeszkody;
- Tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control Plus) z funkcją zatrzymania, który pomaga utrzymać bezpieczną odległość od poprzedzającego samochodu i - w niektórych przypadkach - jest w stanie całkowicie zatrzymać Giulię bez żadnej interwencji ze strony kierowcy, a następnie wznowić jazdę, gdy pojazd poprzedzający zacznie ponownie się poruszać;
- System ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu (Lane Departure Warning), który monitoruje tor jazdy i ostrzega w przypadku, gdy pojazd opuści dotychczasowy pas ruchu.
Dodatkowo, aby wspierać kierowcę na drodze oraz podczas manewrów na parkingu, w Giulii montowany jest system martwego pola (Blind Spot Monitoring) z liniami krosowymi (Rear Cross Path detection) oraz czujniki parkowania z przodu i tyłu. Ponadto Alfa Romeo Giulia ma zaawansowane, wielostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i biodra, przednie i tylne kurtyny oraz poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażerów.
Oprac. Mariusz Zmysłowski