Oto nowa Alfa Romeo Giulia
Premiera na 105. urodziny marki
W odnowionym Muzeum Alfy Romeo w Arese koło Mediolanu debiutuje nowa wersja modelu Giulia. Obecnym na uroczystości zaprezentowano topową wersję Quadrifioglio
W odnowionym Muzeum Alfy Romeo w Arese koło Mediolanu debiutuje nowa wersja modelu Giulia. Obecnym na uroczystości zaprezentowano topową wersję Quadrifioglio.
Projektanci zastosowali bardzo krótkie zwisy, długą maskę silnika i błotniki przednie, "cofniętą" kabinę pasażerską oraz muskularne błotniki z tyłu. Samochód posiada linię wyżłobioną na bokach, która zaznacza drzwi i otacza klamki. Nie zabrakło też trójkątnego grilla na masce. Bardzo istotny jest fakt, że w Giulii debiutuje odświeżone logo Alfa Romeo.
We wnętrzu dominuje prostota i skoncentrowanie wokół kierowcy. Wszystkie przyciski na małej kierownicy zaprojektowano tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Miejsce prowadzącego zostało "skrojone" z ukośnym tunelem, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą. W projekcie kabiny znalazły się takie materiały, jak włókno węglowe i drewno.
Wersję Quadrifoglio napędza turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik benzynowy, który został opracowany przez inżynierów Ferrari. Wykonana w całości z aluminium jednostka generuje 510 KM, co pozwala na przyspieszenie do "setki" w 3,9 s. Motor posiada sterowany elektronicznie system dezaktywacji cylindrów.
Cechą charakterystyczną Giulii jest rozłożenie masy na osie w proporcji 50/50. Na tylnej osi zastosowano rozwiązanie wielowahaczowe typu Multilink, a na przedniej - zawieszenie dwuwahaczowe. Technologia Torque Vectoring dzięki podwójnemu sprzęgłu pozwala tylnemu mechanizmowi różnicowemu odrębnie sterować momentem każdego z kół. Nowością jest Integrated Brake System, który łączy kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców.
Wśród innych ciekawych rozwiązań technicznych należy wymienić Active Aero Splitter (system przedni aktywnie zarządzający dociskiem aerodynamicznym), Chassis Domain Control (układ sterujący), selektor trybu jazdy oraz układ hamulcowy z elementami aluminiowymi i tarczami węglowo-ceramicznymi.
Źródło: Alfa Romeo
ll/moto.wp.pl