Alfa Romeo 166: Nie taka Alfa straszna

Obraz
Źródło zdjęć: © Auto Świat/ autoswiat.pl
Obraz

W przypadku zadbanej 166-tki 3.2 największym wydatkiem będzie koszt paliwa. Niewielu jest producentów aut, wokół których narosło tyle niepochlebnych legend, jak Alfa Romeo. A mało który model jest w stanie owe mity tak skutecznie obalać, jak topowa 166-tka.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Spadek wartości rzędu 90 proc. w ciągu 6-7 lat a właśnie tyle potrafi stracić Alfa 166 to wynik niespotykany, i chyba nie do końca uzasadniony. Owszem, remont skomplikowanego zawieszenia wielowahaczowego (zwłaszcza tylnego, w którym wymienić trzeba tuleje wahaczy i zwrotnic oraz gumy stabilizatora) może pochłonąć nawet 3-4 tys. zł, ale wykonany poprawnie i przy użyciu markowych części (użytkownicy polecają TRW) powinien wystarczyć na co najmniej 60-70 tys. km.

A poza tym? Praktycznie nie ma się do czego przyczepić. Jeśli tylko znajdziemy nieskatowany egzemplarz, możemy oczekiwać dość spokojnej eksploatacji. W przypadku odmiany 3.2 V6/240 KM warto skontrolować działanie skrzyni biegów i sprzęgła, które wydają się za delikatne w stosunku do możliwości auta. Biorąc pod uwagę wyjściową cenę 166-tki TI (ponad 200 tys. zł), spodziewać by się można również nieco wyższej jakości wykonania kokpitu. Krzywo spasowane plastiki czy też poprzecierane przyciski na kierownicy to niestety dość częste bolączki.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

240-konny silnik w połączeniu z obniżonym zawieszeniem zachęcają do dynamicznej jazdy. Z racji swych wymiarów i dużej masy 166-tka nie jest może typowym sportowcem, ale i tak potrafi zapewnić niemałą frajdę z jazdy. Zwłaszcza jeśli standardowy mechanizm różnicowy zastąpimy szperą (ok. 1,5 tys. zł). Zaletami silnika 3.2 V6 są również rasowy gang i wysoka trwałość.

Narzekać można natomiast na wysokie spalanie (średnie ok. 15-16 l/100 km) i stosunkowo drogą obsługę (np. skomplikowana wymiana paska rozrządu). Warto też regularnie kontrolować poziom oleju silnikowego. Problemy z układem elektrycznym zdarzają się na szczęście dość rzadko.

Podsumowanie: cenisz niepowtarzalny styl i stać cię na auto, ktre w mieście potrafi spalić ok. 20 l benzyny na 100 km? Jeśli tak, to możesz bez obaw sięgnąć po Alfę 166. To wyjątkowy model, który największy spadek wartości ma już za sobą. A że czasami spłata jakiegoś przykrego figla? Cóż, podobno prawdziwa miłość wymaga drobnych poświęceń!

Polecamy na Autoswiat.pl: Opel GTC: Rzeźba na czterech kołach

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy