Akcje serwisowe Fiata, Infiniti i Volkswagena
Od czasu do czasu wpadki zdarzają się właściwie każdemu producentowi. Tym razem dotyczą trzech producentów samochodów o zupełnie odmiennej charakterystyce. W każdym z przypadków właściciele feralnych egzemplarzy zostaną powiadomieni o konieczności odwiedzenia autoryzowanej stacji obsługi, a naprawa odbędzie się na koszt producenta.
Fiat
Usterka dotyczy modelu Tipo - samochodu, z w którym Fiat pokładał największe nadzieje na rynkowy sukces. W części egzemplarzy wyprodukowanych w 2016 roku dochodzi do ocierania się przewodów poduszki powietrznej o końcówkę wiązki przewodów kierownicy. To może skutkować ich uszkodzeniem. Ryzyko jest takie, że dojdzie do zwarcia i nieoczekiwanego uaktywnienia się poduszki powietrznej kierowcy. Na polskim rynku kampanii naprawczej podlega łącznie 1 670 samochodów.
Infiniti
w samochodach Infiniti Q30 i QX30, wyprodukowanych pomiędzy 01.03.2015 r. a 26.04.2016 r. w Wielkiej Brytanii, mogły zostać nieprawidłowo zamontowane przednie pasy bezpieczeństwa. Problem polega na zamontowaniu pasa prawego po lewej stronie lub na odwrót. Może to spowodować nieprawidłowy kąt działania górnego kotwienia pasa bezpieczeństwa, utrudniając zapinanie pasa lub spowolnienie prędkości zwijania po jego odpięciu. W ekstremalnych przypadkach pas może nie utrzymywać osoby siedzącej na przednim fotelu w prawidłowy sposób. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 428 pojazdów.
Volkswagen
W niektórych samochodach marki Volkswagen Passat (typ 3C), wyprodukowanych pomiędzy 27.04. i 14.10.2015 r. w Niemczech, możliwe jest zacięcie się jednego lub wielu tłoków pompy jednostki hydraulicznej ESP. Zacinanie się tłoków może być przyczyną zmniejszenia przyrostu ciśnienia lub jego obniżenia w układzie hydraulicznym. W takim przypadku zdolność regulacji elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy może być ograniczona. Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 18 samochodów.
Numery VIN wszystkich pojazdów objętych akcjami serwisowymi można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Źródło: UOKiK
Tomasz Budzik, Wirtualna Polska