Trwa ładowanie...
d18tafa
11-04-2014 15:50

Adam Małysz w Toyocie Hilux na podium rundy Pucharu Świata

d18tafa
d18tafa

Adam Małysz wraz z Rafałem Martonem stanęli na podium Abu Dhabi Desert Challenge, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Świetny wynik zapewnił im awans na trzecie miejsce w klasyfikacji Pucharu Świata FIA w rajdach cross country. Za Małyszem sześć dni rywalizacji, pięć odcinków specjalnych i w sumie ponad 1300 km po pustynnych terenach, pokonanych za kierownicą Toyoty Hilux.

Rywalizacja była zacięta od początku do końca. W przypadku Małysza i Martona zakończyła się sukcesem: drugim miejscem w klasyfikacji generalnej. Warto podkreślić, iż był to debiut Małysza w tych zawodach.

- Abu Dhabi to dobre miejsce na naukę wydm. Tu mogę odpowiednio obyć się z takim terenem. Inni mają naprawdę ogromne doświadczenie, mi jeszcze go trochę brakuje, ale małymi kroczkami do przodu. Uczę się i czuję, że jest coraz lepiej i przyjemniej - komentował Adam Małysz w trakcie rajdu.

Każdego dni załoga Orlen Teamu zwiększała tempo i osiągała coraz lepsze wyniki na poszczególnych odcinkach. Rywalizacja na ostatnim odcinku rajdu była emocjonująca do samego końca.

(fot. Toyota)
Źródło: (fot. Toyota)

Różnice czasowe pomiędzy zespołami były nieznaczne. Załoga Toyoty Hilux z numerem 312 Małysz/Marton dotarła na metę po 2 godzinach i 47 minutach, ze stratą nieco ponad 12 minut do lidera.

(fot. Toyota)
Źródło: (fot. Toyota)

- Dziś, na ostatnim etapie, jechaliśmy spokojnie. Za dużo było w ostatnich rajdach pecha, a ten z kolei za bardzo udany, żeby ryzykować. Jesteśmy super szczęśliwi, że tak dobrze nam poszło. Wczoraj mieliśmy te dwa niemiłe lądowania na wydmach, przez które tak bolał kark, że dziś nawet po masażu nie mogłem kręcić głową i każdy wstrząs mocno dawał się we znaki. Zdobyliśmy szalenie cenne doświadczenie i świetny wynik. Jesteśmy bardzo zadowoleni – podsumował Adam Małysz.

(fot. Toyota)
Źródło: (fot. Toyota)

W rajdzie zwyciężył Vladimir Vasilieva, trzeci był Miroslav Zapletal z Maciejem Martonem. Na pozycji 7. uplasował się Marek Dąbrowski z Jackiem Czachorem, druga załoga Orlen Teamu, która po dachowaniu na jednej z wydm na 4. odcinku nie miała większych na odrobienie strat do liderów.

(fot. Toyota)
Źródło: (fot. Toyota)

Adam Małysz po 3 rundach Pucharu Świata FIA zajmuje obecnie 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw. Kolejną, 4. rundą będzie Sealine Cross Country Rally, który rozpocznie się 25 kwietnia w Katarze.

(fot. Toyota)
Źródło: (fot. Toyota)

Abu Dhabi Desert Challenge - Klasyfikacja generalna
Kategoria: samochody

  1. Vasiliev/ Żilcow (Mini) 17h 10:19 2. Małysz/Marton (Toyota Hilux) 17h 58:14 +00:47.55
  2. Zapletal/Marton (H3) 18h 29:58 +01:19.39
  3. Al Helei/Alkendi (Nissan) 18h 30:06 +01:19.47
  4. Schott/Schulz (Mini) 18h 43:56 +1:33:37 …
  5. Dąbrowski/Czachor (Toyota Hilux) 19h 13:48 + 02:03.29

mw/, moto.wp.pl

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj