Trwa ładowanie...
Moto Target
BMW
05-03-2009 19:19

AC Schnitzer Z4 M Coupe – czyli BMW dla purystów

AC Schnitzer Z4 M Coupe – czyli BMW dla purystów
d3xvvwh
d3xvvwh

|

|
| --- |
Utytułowany w branży niemiecki tuner AC Schnitzer przedstawił swój kolejny pojazd koncepcyjny, który z bliska będzie można zobaczyć na rozpoczynających się niedługo targach IAA we Frankfurcie. My już dziś zapewniamy wszystkich fanów marki, że warto.

Zmiany w silniku nie są wielkie, chociaż firma z powodzeniem montuje w poprzednim modelu serii 3 coupe 400-konny silnik V8 od M5 podkręcony do 550 KM.

Pod maską biało-pomarańczowego konceptu spoczywa znany 6-cylindrowy silnik osiągający seryjnie 343 KM. Schnitzer podniósł jego moc zaledwie o siedem koni! Niejako na pocieszenie zdemontował także elektroniczny ogranicznik prędkości, pozwalając temu coupe rozwinąć skrzydła i pomknąć nawet 300 km/h.

Znacznie ważniejszym aspektem w przypadku konceptu o nazwie PROFILE jest aerodynamika. Trudno nie zauważyć dość dziwacznie wyglądającego elementu sterczącego z tylnej szyby. W informacji prasowej nie ma ani słowa wyjaśnienia, czemu ów element ma służyć, ale można się domyślać, że w parze z drugim spoilerem umieszczonym na tylnej klapie ma on zwiększać siłę docisku. Koncept wyposażono w wydający barytonowe dźwięki sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej zakończony dwiema końcówkami wystającymi z obu stron zderzaka, komplet 20-calowych aluminiowych obręczy o nazwie Type V z gumowymi walcami o szerokości 235/30 ZR 20 z przodu i 295/25 ZR 20 na tylnej, napędzanej osi, oraz imitację wlotów powietrza na przednich błotnikach przypominających kształtem te znane z modeli 507 i Z8.

Zawieszenie auta było dostrajane podczas kilkudziesięciu rund na słynnej pętli toru Nurburgring. Kierowca i pasażer wprost zapada się w trzymające ich w uścisku sportowe fotele, których elementy wykonano z włókien szklanych. Aby osiągnąć lepsze czasy przyspieszeń, zmieniono również przełożenia tylnego mostu, które wynoszą 3.91:1, oraz zastosowano sportową przekładnię Short Shift konstrukcji Schnitzera, znacznie skracającą czasy pomiędzy poszczególnymi przełożeniami. Czegóż chcieć więcej?

Źródło: AC Schnitzer, Informacja Mototarget

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj