70 lat samochodu sportowego - wizyta w muzeum Porsche
70 lat auta, którego nikt nie potrzebuje, a wszyscy pożądają
Marka z Zuffenhausen świętuje 70 lat od zarejestrowania pierwszego egzemplarza modelu 356, który oficjalnie rozpoczął historię Porsche na drogach i torach wyścigowych. Jako jedyna redakcja z Polski mieliśmy okazję przyjrzeć się perełkom, jakie wystawiono w muzeum marki, aby uczcić tę okrągłą rocznicę.
70 lat samochodu sportowego według Porsche
Tak, to traktor noszący emblemat Porsche i w dodatku napędzany jest silnikiem Diesla. "Jedno z moich najwspanialszych dzieł" miał stwierdzić po latach Ferdynand Porsche.
Porsche Typ 64
Typ 64 powstał jeszcze przed II wojną światową, ale jego stylistyka inspiruje projektantów Porsche do dziś.
Porsche 917
Porsche 917 w malowaniu Gulf. 1200 KM, sprint do setki w około 2 s i waga wynosząca 800 kg sprawiła, że auto zwyciężyło w Le Mans w 1970 i 1971 roku.
Porsche 917
Nie mylicie się, to 917 w malowaniu świńskiej tuszy.
Porsche 917
Kwik! To auto zdumiewało widzów podczas Le Mans w 1971 roku i było najszybsze w kwalifikacjach.
Porsche 904
Zanim jednak doszło do wystawienia 1200-konnych potworów wszystko zaczęło się od tego 904. Wyprodukowano 106 egzemplarzy.
Porsche 911 Turbo
Pierwszy egzemplarz 911 Turbo w nadwoziu zwykłej Carrery. Uwagę zwracają detale i tapicerka w szkocką kratę.
Porsche 911 Turbo
Zainteresowanie Turbo było tak duże, że tylko podczas prezentacji dla dziennikarzy skradziono 6 z 20 egzemplarzy.
Porsche 911
"Jazda Porsche czyni cię młodym, pamiętaj o tym!"
Porsche 754
Prototypowe, czteroosobowe Porsche 754. Tak na początku miała wyglądać 911. Chyba lepiej, że tak się nie stało.
Porsche 959
Porsche 959 w wydaniu dakarowym. Dlaczego Niemcy się tam pojawili? Cóż, bo mogli!
Porsche 959
Porsche 959 miało być najdroższym prezentem dla klientów od marki. Porsche nie zarobiło na supersamochodzie.
Porsche Cayenne
Zarobiło na to za Cayenne, które postawiło markę na nogi i dalej jest jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów z Zuffenhausen.
Porsche 911 GT1
Jeden z 25 samochodów z homologacją drogową. Tak naprawdę to wóz z Le Mans z tablicami rejestracyjnymi.
Porsche Mission E
Porsche Mission E, czyli elektryczne auto koncepcyjne. Fabryczny model będzie nazywał się Taycan.
Elektryczny Boxster
Zanim jednak Porsche pochwaliło się "elektrykiem", musiało stworzyć sporo prototypów. Oto jeden z nich
Pierwsze elektryczne Porsche
Jest rok 1898, a na drogach pojawia się to - w pełni elektryczny samochód przy powstaniu którego maczała palce rodzina Porsche. Jego możliwości są takie same jak współczesnej hybrydy plug-in. Pomijając oczywiście prędkość maksymalną.
Porsche 911 Sport Classic
Jedna z najbardziej pożądanych wersji 911. Wyprodukowano zaledwie 250 egzemplarzy. Spoiler typu ducktail i felgi Fuchs to oczywiste nawiązanie do klasyki.
Porsche 911 GT3 RS 996
Obok umieszczono 911 GT3 RS. Choć nie jest zbyt piękne, ceny takiego 911 są astronomiczne
Porsche Carrera GT
Z tego samochodu Walther Rohrl jest szczególnie zadowolny. V10, manualna przekładnia i waga wynosząca około 1300 kg.
Porsche Carrera GT
Podkreślam - manualna skrzynia biegów!
Porsche 356
Pierwszy egzemplarz samochodu sportowego Porsche. Odkupiony po kilkunastu latach przez Ferdynanda, sprawny do dziś.
Porsche 911 Speedster Concept
Podczas imprezy 70 urodzin Porsche pochwaliło się konceptem 911 Speedster, który jest tak naprawdę modelem GT3 w nadwoziu zwykłej Carrery 4
Porsche 911 Speedster
Tak wyglądał Speedster jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Dostanie się do wnętrza to problem, bo nakładka skutecznie blokuje możliwość zajęcia miejsca.
Koncept Caymana
Oto koncept jednego z najtańszych Porsche jakie możecie kupić. Podczas swojej premiery był niezwykle ciepło przyjęty, choć na jego pojawienie się na drogach trzeba było czekać do 1996 roku.
Porsche 911
A tu w magazynie czeka milionowy egzemplarz 911.
Porsche 911 RSR
Tuż obok - 911 RSR gotowe do Le Mans w charakterystycznym malowaniu.