50 lat od zakończenia produkcji FSO Warszawy. To auto miało podnieść powojenną Polskę
30 marca 1973 r w fabryce FSO zakończono produkcję samochodu Warszawa. O to auto Polacy wcale nie prosili, ale po wojnie musieli przyjąć w "darze".
Ta historia rozpoczęła się niebawem po II wojnie światowej. Szybko stało się oczywiste, że kraj trzeba będzie zmotoryzować, by nadążyć za biegnącymi na Starym Kontynencie zmianami. Nie mieliśmy własnego samochodu, który mógłby stanowić dobrą ofertę, władze nawiązały więc kontakt ze sprawdzonym jeszcze przed wojną kontrahentem – Fiatem. Pod rozwagę brano zakup (za węgiel) licencji na Fiata 1100. W połowie 1948 r. rozpoczęła się budowa fabryki na Żeraniu, ale niebawem rozmowy z Włoską stroną trzeba było zerwać. Oczywiście na polecenie Stalina. Wschodni dyktator miał inne plany.