3500 patentów w jednym płynie
Unikatowa Technologia
Pogoń za wyprzedzającymi epokę rozwiązaniami nie zwalnia tempa. Aby nadążyć za motoryzacyjnymi koncernami, Shell opracował unikatową Technologię Shell PurePlus, na bazie której stworzył linię olejów Shell Helix Ultra, dopasowaną do silników pracujących nawet w najtrudniejszych warunkach. Od samochodów WRC zdobywających tytuły w najbardziej wymagających rajdach, przez bolidy F1 rywalizujące na torach wyścigowy całego świata, po motocykle Ducati i mocno zmodyfikowane sportowe maszyny startujące w niemieckich zawodach DTM.
Silniki pracują w bardzo wysokich temperaturach, wymagając jednocześnie perfekcyjnego smarowania przeciwdziałającego uszkodzeniu lub w najgorszym razie zatarciu. Klasyczny olej nie poradziłby sobie z pracą na najwyższych obrotach. Brytyjski Shell opracował metodę uzyskiwania z gazu ziemnego krystalicznie czystej bazy olejowej. W Katarze ulokowano największą i jednocześnie najdroższą tego typu rafinerię na świecie. Dziennie produkuje ponad 30 tysięcy baryłek olejów bazowych, co daje około miliona ton rocznie. To jednak dopiero początek drogi, bowiem 3500 unikatowych patentów ukrytych w zaawansowanej technologii, niesie za sobą wiele korzyści dla użytkownika.
Od gazu ziemnego do bazy olejowej
Oleje Shell Helix Ultra bazujące na Technologii Shell PurePlus dokładnie zabezpieczają ruchome części silnika przed zużyciem eksploatacyjnym. Zapewniają smarowanie już podczas rozruchu silnika i zdecydowanie szybciej od swoich klasycznych odpowiedników docierają do najgłębszych zakamarków mechanicznej maszynerii. Wysoka lepkość i bardzo małe opory wpływają również na niższe zużycie paliwa. Cechują się też czystością nieosiągalną dla mineralnych odpowiedników i nie pozostawiają w silniku niebezpiecznych zanieczyszczeń(3).
Jak wygląda proces produkcji krystalicznie niezwykłej bazy olejowej będącej podstawą olejów Shell Helix Ultra? Metan pozyskiwany z gazu ziemnego w reakcji z czystym tlenem przeistacza się w gaz syntetyczny (proces gazyfikacji). W dalszej kolejności przy pomocy reaktora gaz syntetyczny jest skraplany – w ten sposób powstaje syntetyczna ropa naftowa. W procesie hydrokrakingu cząsteczki ropy są rozbijane i dopiero w takiej postaci trafiają do destylarni, gdzie produktem finalnym jest krystalicznie czysta baza olejowa.
Olej dla perfekcjonistów
Miliardy dolarów przeznaczone na badania spożytkowane przez zespół naukowców i inżynierów mają swe odbicie w olejach Shell Helix Ultra obecnych na sklepowych półkach całego świata. Dostęp do zaawansowanych i wyprzedzających epokę rozwiązań mamy więc na wyciągnięcie ręki. Decydując się na ich kupno, przedłużymy żywot naszego silnika, zmniejszymy zużycie paliwa i skorzystamy z mocy 3500 patentów zawartych w olejach Shell Helix Ultra.
(1) W oparciu o wyniki badań zużycia paliwa ACEA M 111 w porównaniu z olejem referencyjnym dla branży.
(2) Na podstawie testu tworzenia się szlamu Sequence VG przeprowadzonego na oleju SAE 0W-40.
(3) W oparciu o wyniki badań zużycia paliwa ACEA M 111...