30 lat sportowej myśli Audi - quattro
Firma odpowiada za trzy zakresy działania koncernu - rozwój nowych rozwiązań technicznych i konstruowanie najbardziej efektywnych samochodów Audi (RS i R8), indywidualizację pojazdów i akcesoria oraz za sport motorowy. Auta produkowane przez quattro mają specjalną misję - intencją wprowadzania na rynek modeli RS jest zaoferowanie pełnej oferty z danej serii. Skrót RS oznacza najmocniejszy silnik w danej rodzinie oraz stały napęd na 4 koła quattro. Wchodząc w kolejne dziesięciolecie działalności spółka ma się czym poszczycić - jeszcze nigdy w swej historii nie oferowała tylu unikalnych modeli co obecnie. W ofercie znajdziemy R8 z trzema silnikami i dwiema formami karoserii do wyboru, RS 4 Avant, RS 5 w wersji Coupe i Cabriolet, RS 6 Avant, RS 7 Sportback, TT RS w odmianach Coupe i Roadster oraz pierwszy w ofercie Audi sportowy SUV - RS Q3.
Warto zaznaczyć, że to właśnie quattro po raz pierwszy zastosowało mechanizm różnicowy z koronowym kołem zębatym w układzie napędowym i tarcze hamulcowe o falowym kształcie. Firma jest pionierem w zakresie lekkich konstrukcji, szczególnie z wykorzystaniem tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym. Zlokalizowany w Neckarsulm dział rozwoju zatrudnia 120 osób, które zajmują się badaniami, testami czy konstrukcją silników. W Neckarsulm wytwarzany jest też model R8 (w 80 proc. ręcznie), jak również RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant i RS7 Sportback. Pozostałe auta powstają w Igolstadt, hiszpańskim Martorell i węgierskim Gyor. Dobrze rozwija się projekt specjalny spółki - Audi Sport customer racing. Wyczynowe R8 LMS, wraz ze swoim poprzednikiem, ponad 150 razy zwyciężało w wyścigach długodystansowych, zdobywając 18 tytułów mistrzowskich.
Od 1996 r. spółka quattro wyprodukowała ok. 75 500 samochodów. Sprzedaż znacznie wzrosła przede wszystkim w minionej dekadzie - z 2 500 egzemplarzy w 2000 r. do 11 500 aut w roku 2012. W tym samym roku do rąk klientów oddano 160 000 zindywidualizowanych pojazdów i sprzedano prawie 2,5 mln akcesoriów. Plany na 2013 r. zakładają sprzedaż 15 000 egzemplarzy R8 i RS a na 2015 r. - dokonanie 200 000 indywidualizacji samochodów. Motorem wzrostu sprzedaży mają być nowe modele - RS 5 Cabriolet, RS 6 Avant, RS 7 Sporback i RS Q3. Intensywnie rozwijana jest działalność w USA, Chinach, Rosji i w krajach Bliskiego Wschodu.
Indywidualizacja oferuje wybór jednego z ok. 100 lakierów, 16 kolorów wnętrza, dwa rodzaje skóry, tkaninę alcantara, 9 kolorów wykładzin, 3 rodzaje ozdobnych listew, czy specjalne stylistyki podsufitki i tablicy rozdzielczej.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl