Z taśmy montażowej zjechał jubileuszowy, 3-milionowy egzemplarz Mitsubishi Pajero. Jego produkcja ruszyła w 1982 r.
Jako potomek Mitsubishi PX 33 z napędem na cztery koła z 1936 r., w chwili debiutu na rynku japońskim w 1982 r. pierwsza generacja Pajero była niezwykle nowatorskim pojazdem, zapowiadającym erę nowoczesnych i funkcjonalnych samochodów klasy SUV. Wszystkie cztery generacje cieszyły się dużą popularnością w Europie, która stała się największym rynkiem zbytu dla modelu.
Z pewnością do takiej popularności przyłożyły się sukcesy modelu w sportach motorowych, przede wszystkim 12-krotny triumf w Rajdzie Dakar oraz cztery tytuły mistrzowskie Cross Country Rally FIA. Obecnie Mitsubishi wiele uwagi poświęca segmentowi większych SUV-ów, a zapowiedź przyszłej oferty stanowi pojazd demonstracyjny Concept GC-PHEV.
Auto ma oferować wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy, niezależnie of warunków drogowych. Jest to możliwe m.in. dzięki zastosowaniu hybrydowego układu napędowego typu plug-in, na który składa się 3-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy MIVEC w układzie V6, 8-stopniowa przekładnia automatyczna, motor elektryczny oraz zespół pojemnych akumulatorów. Zainstalowano je pod podłogą bagażnika, by uzyskać lepszy rozkład masy na przód i tył.
Źródło: Mitsubishi
ll/moto.wp.pl