Rok 2014 był rekordowym dla marki Jeep w Europie, zarówno pod względem sprzedaży jak i inicjatyw oraz wydarzeń towarzyszących wprowadzeniu na rynek nowych modeli.
Na Starym Kontynencie nabywców znalazło aż o 70 proc. więcej Jeepów niż przed rokiem. Jeszcze większe wrażenie robią 110-procentowe wzrosty we Francji, 95-procentowe we Włoszech, 87-procentowe w Belgii, 75-procentowe w Wielkiej Brytanii czy 50-procentowe w Niemczech. W Polsce natomiast sprzedano 1 674 samochody, o 51,4 proc. więcej niż w 2013 r.
Motorem napędowym sprzedaży był flagowy Grand Cherokee oraz debiutant z ubiegłorocznej Genewy – nowy Cherokee. Nadziei na dalsze sukcesy rynkowe przedstawiciele marki upatrują w najmłodszym „dziecku” - modelu Renegade. Rozpoczęło się już wysyłanie statków z egzemplarzami tego kompaktowego SUV-a na drugą stronę Oceanu Atlantyckiego.
2014 był rokiem, w którym pojawił się Jeep Owners Group - jedyny oficjalny klub marki i grupa społecznościowa zarządzana przez Jeepa centralnie. Jest ona aktywna już w 9 krajach europejskich. Warto również odnotować przekroczenie liczby 2 mln fanów marki na Facebooku.
Źródło: Jeep
ll/moto.wp.pl