13 systemów wspomagających kierowcę dostępnych w nowych autach
Systemy wspomagające kierowcę
Współcześnie produkowane samochody to najbardziej zaawansowane powszechnie dostępne technologicznie przedmioty. Oprócz skomplikowanej mechaniki, stosuje się w nich szereg rozwiązań elektronicznych. Niektóre mają za zadanie dbać o bezpieczeństwo aktywnie ingerując np. w kierunek jazdy, albo w układ hamulcowy, a inne stworzono po to, aby dbały o komfort w czasie jazdy i np. parkowania.
Współcześnie produkowane samochody to najbardziej zaawansowane powszechnie dostępne technologicznie przedmioty. Oprócz skomplikowanej mechaniki, stosuje się w nich szereg rozwiązań elektronicznych. Niektóre mają za zadanie dbać o bezpieczeństwo aktywnie ingerując np. w kierunek jazdy, albo w układ hamulcowy, a inne stworzono po to, aby dbały o komfort w czasie jazdy i np. parkowania.
Asystent wiatru bocznego
Jednym z ciekawszych nowych systemów wspomagających kierowcę jest aktywny asystent bocznego wiatru. Jednym z producentów stosujących takie rozwiązanie jest Daimler. Układ bazuje na sygnałach pochodzących z czujników ESP i potrafi ingerować w układ hamulcowy niwelując odchylenia toru jazdy spowodowane bocznym wiatrem np. przy wyjeżdżaniu z tunelu, ciężarówki lub ekranów akustycznych. W przypadku większych samochodów posiadających dużą powierzchnię boczną (dostawcze i ciężarowe), boczne podmuchy wiatru mogą być niebezpieczne.