Wścieklizna dla rodziny – Honda Civic Type-R Sedan

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12165/typerjp02-550.jpeg',550,396) ) |
| --- | Najmocniejsza wersja Hondy Civic nie znała słowa kompromis. Twarde zawieszenie, ryczący silnik i potężna dynamika idealnie trafiała w gusta młodych kierowców. Niedługo japońską wściekliznę będzie można kupić takze w rodzinnym, czterodrzwiowym wydaniu. Sedan o długości 4,54 metra będzie wyróżniał się wielkim spojlerem na klapie bagażnika, obniżonym zawieszeniem a także dużymi alufelgami, zza których prześwitują duże tarcze oraz zaciski Brembo. W gruncie rzeczy pod względem technicznym zmieni się jednak niewiele.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12165/typerjp07-550.jpeg',550,424) ) |
| --- | Pod maską zostanie ten sam, kochający wysokie obroty silnik co w hatchbacku. Cztery cylindry o pojemności dwóch litrów z niewiarygodną łatwością zwiększają tempo swojej pracy, w czym pomaga układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC. Dzięki nim Honda całkiem sprawnie przyśpiesza od najniższych obrotów, a wraz z ich wzrostem elektronika zmienia czasy otwarcia zaworów. Wówczas nie liczy się oszczędność paliwa – jedynym zadaniem silnika jest produkowanie jak największej mocy. Ta ostatnia sięgnie poziomu 225 KM przy 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wyniesie w granicach 215 Nm przy 6100 obr./min. Warto podkreślić, że japońscy inżynierowie nie sięgnęli po turbosprężarkę w celu wykrzesania dużej mocy.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12165/typerjp03-550.jpeg',460,240) ) |
| --- | Napęd będzie przenoszony przez 6-biegową skrzynię z krótkimi przełożeniami. Moc w całości trafi na przednią oś, co będzie oznaczać spore problemy z trakcją na gorszych nawierzchniach. Honda postanowiła pozostać jednak wierna tradycjom sportowych aut z przednim napędem. W kabinie nie zabraknie kubełkowych foteli oraz poręcznej kierownicy.

Testy Hondy Civic Type-R z czterodrzwiowym nadwoziem trwają od końca zeszłego roku. Dzięki doskonałym osiągom, sztywnemu zawieszeniu oraz precyzyjnemu układowi kierowniczemu Honda spisała się doskonale nawet w roli samochodu bezpieczeństwa podczas Gran Prix Japonii.

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥