WAŻNE
TERAZ

Nagroda Nobla z ekonomii przyznana

Wścieklizna dla rodziny – Honda Civic Type-R Sedan

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12165/typerjp02-550.jpeg',550,396) ) |
| --- | Najmocniejsza wersja Hondy Civic nie znała słowa kompromis. Twarde zawieszenie, ryczący silnik i potężna dynamika idealnie trafiała w gusta młodych kierowców. Niedługo japońską wściekliznę będzie można kupić takze w rodzinnym, czterodrzwiowym wydaniu. Sedan o długości 4,54 metra będzie wyróżniał się wielkim spojlerem na klapie bagażnika, obniżonym zawieszeniem a także dużymi alufelgami, zza których prześwitują duże tarcze oraz zaciski Brembo. W gruncie rzeczy pod względem technicznym zmieni się jednak niewiele.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12165/typerjp07-550.jpeg',550,424) ) |
| --- | Pod maską zostanie ten sam, kochający wysokie obroty silnik co w hatchbacku. Cztery cylindry o pojemności dwóch litrów z niewiarygodną łatwością zwiększają tempo swojej pracy, w czym pomaga układ zmiennych faz rozrządu i-VTEC. Dzięki nim Honda całkiem sprawnie przyśpiesza od najniższych obrotów, a wraz z ich wzrostem elektronika zmienia czasy otwarcia zaworów. Wówczas nie liczy się oszczędność paliwa – jedynym zadaniem silnika jest produkowanie jak największej mocy. Ta ostatnia sięgnie poziomu 225 KM przy 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wyniesie w granicach 215 Nm przy 6100 obr./min. Warto podkreślić, że japońscy inżynierowie nie sięgnęli po turbosprężarkę w celu wykrzesania dużej mocy.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/12165/typerjp03-550.jpeg',460,240) ) |
| --- | Napęd będzie przenoszony przez 6-biegową skrzynię z krótkimi przełożeniami. Moc w całości trafi na przednią oś, co będzie oznaczać spore problemy z trakcją na gorszych nawierzchniach. Honda postanowiła pozostać jednak wierna tradycjom sportowych aut z przednim napędem. W kabinie nie zabraknie kubełkowych foteli oraz poręcznej kierownicy.

Testy Hondy Civic Type-R z czterodrzwiowym nadwoziem trwają od końca zeszłego roku. Dzięki doskonałym osiągom, sztywnemu zawieszeniu oraz precyzyjnemu układowi kierowniczemu Honda spisała się doskonale nawet w roli samochodu bezpieczeństwa podczas Gran Prix Japonii.

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025