Więcej zabawy dzięki technice - Audi TTS

Obraz
Obraz

Wkrótce klienci Audi będą mieli nie lada orzech do zgryzienia. Do i tak bogatej palety modeli dołączy kolejny – kuszący stylistyką oraz nieprzeciętnymi osiągami.

Na pierwszy rzut oka wygląda jak najzwyklejsze Audi TT. Inżynierowie firmy z Ingolstadt dołożyli jednak starań, by mechanika pojazdu znacznie przewyższała znaną z pozostałych wersji.

Obraz

Najważniejszą ze zmian była modyfikacja silnika 2.0 TFSI. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa, turbosprężarce oraz intercoolerowi jednostka napędowa bez trudu generuje 200 KM. Wystarczyło wzmocnić kilka elementów, przeprojektować inne, by uzyskać 272 KM. Czy klient powinien się spodziewać brutalnego i nieokrzesanego silnika? Nic podobnego. Jednostka Audi harmonijnie rozwija moc od najniższych obrotów. Kierowca ma do dyspozycji 350 Nm w zakresie 2500 – 5000 obr./min, więc przyśpieszanie bez redukcji przełożenia nie stanowi najmniejszego problemu. Warto podkreślić, że rozsądne traktowanie pedału gazu powinno umożliwić uzyskanie średniego spalania na poziomie 8l/100km!

Osiągi samochodu nie pozostawiają wiele do życzenia. Napęd na cztery koła gwarantuje, że pierwsza „setka” pojawi się na prędkościomierzu po 5,4 sekundy od startu.

Obraz

Szybko, ale może być... jeszcze szybciej! Wystarczy zamówić przekładnię S-tronic, której dwa sprzęgła oraz sześć przełożeń zadbają o urwanie kilku dziesiątych sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Na więcej liczyć nie można ze względu na obecność ogranicznika.

Kolejną zaletą fabrycznie podrasowanego Audi TT będzie większa stabilność. To zasługa magnetycznie regulowanych amortyzatorów, które mogą zapewniać komfort, a po zmianie trybu pracy stać się bezkompromisowo sztywne, by zagwarantować trakcję godną wyścigowego bolidu. Powyżej 120 km/h z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, co dodatkowo poprawia stabilność Audi TTS. Dzięki 18-calowym felgom oraz oponom w rozmiarze 245/40 możliwości generowania przeciążeń bocznych znacznie przerastają odwagę znakomitej większości kierowców.

Obraz

Na wzór wyścigowych bolidów przy konstruowaniu karoserii i zawieszenia użyto lekkich materiałów. Aluminiowe elementy nie tylko wpłynęły korzystnie na ciężar pojazdu, ale również poprawiły wyważenie samochodu, które jest szczególnie ważne w maszynach o sportowych aspiracjach.

Producent zaproponuje klientom rasowe coupe oraz stylowego roadstera. 272-konne Audi TTS będzie można nabyć na początku lata w cenie od 45 000 euro. Kwota nie jest mała, jednak jej wyłożenie będzie znacznie lepszym pomysłem, niż zakup słabszej „TeTetki” a następnie jej tuning...

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟