Volvo prezentuje flagową limuzynę S90

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Szwedzka marka, która chce konkurować z niemieckimi producentami z segmentu premium, nie poprzestaje na modelu XC90. Na płycie podłogowej wykorzystanej w tym ciepło przyjętym SUV-ie, Volvo skonstruowało sedana dla wymagających klientów. S90 ma być atrakcyjną ofertą dla tych, którzy lubią bezpieczeństwo, a dodatkowo cenią urodę karoserii oraz nowinki technologiczne.

Mierzący niemal 5 metrów model S90 zastąpi mającego już swoje lata S80 i radykalnie zrywa z kształtami swojego poprzednika. Szwedzcy styliści przyznają się do inspiracji detalami zaprezentowanego na początku roku 2014 Concept Coupe. Nadrzędnym dążeniem projektantów było jednak uzyskanie właściwych proporcji nadwozia. O to, by samochód wyglądał imponująco, zadbano również dobierając odpowiednie obręcze. Ich średnica może wynosić od 17 do aż 21 cali. Przednie światła w technologii LED mają charakterystyczny kształt młota Thora, znany z modelu XC90. Tylne lampy nawiązują do tych, jakie zastosowano w Concept Coupe.

Przedstawiciele marki zapewniają, że pod względem jakości materiałów wykończeniowych S90 przywodzi na myśl model XC90. Jeśli tak jest w istocie, nowy gracz w segmencie E, w towarzystwie swoich najgroźniejszych rywali, nie będzie miał się czego wstydzić. We wnętrzu panuje minimalistyczna elegancja, znana z flagowego SUV-a. Większość funkcji obsługuje się za pomocą pionowego, 9-calowego ekranu dotykowego, który powstał przy współpracy z firmą Apple. Cechą odróżniającą S90 od XC90 są pionowo umieszczone szczeliny nawiewu, po obu stronach panelu dotykowego. Inaczej poprowadzono listwy ozdobne i przeprojektowano system nagłośnienia Bowers&Wilkins pod kątem kabiny S90.

Co pod maską? W modelu S90 Volvo postawiło na dwulitrowe silniki Drive-E własnej konstrukcji. Początkowo w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze jedna, bazowa odmiana diesla o niższej mocy. Najmocniejsza odmiana benzynowa T6 AWD dysponuje mocą 320 KM i osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 5,8 s. Odmiana hybrydowa T8 AWD Twin Engine będzie dysponowała dodatkowo silnikiem elektrycznym o mocy ponad 62 kW, który zapewni limuzynie jeszcze lepsze osiągi. Do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na przednią oś.

Ciekawostką technologiczną jest zastosowane w modelu D5 rozwiązanie Power Pulse. Silnik elektryczny spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez filtr powietrza do turbosprężarki, eliminując efekt tzw. turbodziury. Dzięki temu samochód chętniej przyspiesza.

Jednym z wymogów stawianych samochodom Volvo jest jak najwyższy poziom bezpieczeństwa. W modelu S90 zastosowano po raz pierwszy na świecie system wykrywający duże zwierzęta, takie jak łosie, jelenie, czy konie. Dostępny jest także system automatycznej jazdy w korku oraz samoczynnego utrzymywania się na pasie jazdy działający do prędkości 110 km/h włącznie. Volvo S90 otrzyma bardzo bogaty zestaw seryjnego wyposażenia i systemy bezpieczeństwa obejmujące m.in. system City Safety, zapobiegający kolizji do różnicy prędkości 80 km/h przed poprzedzającym pojazdem. Pod względem ochrony pasażerów oczekiwania względem S90 będą ogromne. Potencjalni klienci będą oczekiwać, że reprezentacyjny sedan w testach zderzeniowych nie wypadnie gorzej niż XC90, a ten z wyraźną przewagą pokonał Land Rovera Discovery Sport, uznanego w 2014 roku przez Euro NCAP za najbezpieczniejszego reprezentanta kategorii SUV-ów. W 2015 roku pokonał również Audi Q7 i Lexusa RX.

Volvo S90 będzie korzystało z zawieszenia wielowahaczowego. Podobnie jak w modelu XC90, także do S90 będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. Na liście wyposażenia dodatkowego nie zabrakło wielu wzorów tapicerki z naturalnej skóry, najnowszych systemów multimedialnych (w tym Apple CarPlay), systemu Volvo On Call, pozwalającego sterować z telefonu wieloma funkcjami auta, a także systemu audio Bowers&Wilkins.

Rodzina nowych modeli Volvo niebawem zostanie uzupełniona o flagowca w wersji kombi, czyli V90 oraz uterenowioną wersję V90 Cross Country. Zastąpią one obecne w ofercie Volvo modele V70 oraz XC70.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu: Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇