Tradycja zobowiązuje: Volkswagen Golf GTI

Obraz

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1177/frank-golf-gti-01.jpg',600,400) ) |
| --- | Volkswagen Golf V generacji jest z jednym z najważniejszych samochodów wystawianych na tegorocznych targach we Frankfurcie. O ile jednak bardziej popularne wersje nowego Volkswagena znane są już od kilku miesięcy, to najbardziej emocjonująca odmiana - GTI, została pokazana światu właśnie z okazji odbywającego się salonu. Producent obiecuje, że usportowiony GTI, będzie autem zupełnie innym niż „zwykły” Golf, chociaż świadomie zdecydowano się na liczne nawiązania do tradycji modelu.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1177/frank-golf-gti-02.jpg',600,400) ) |
| --- | Oficjalnie samochód prezentowany jest jako wersja studyjna, jednak można się spodziewać, że do produkcji trafi auto niewiele różniące się od modelu zaprezentowanego podczas targów. Volkswagen wie doskonale, jakie uczucia budzi GTI. Sukces Golfa jako auta popularnego nie byłby prawdopodobnie tak znaczny, gdyby nie odmiana usportowiona. To m.in. dzięki GTI popularny Golf był postrzegany jako auto dynamiczne, technicznie zaawansowane, wyróżniające się na tle konkurencji. Dlatego też 5. generacja najszybszego Golfa będzie nawiązywała do legendarnego GTI zaprezentowanego 27 lat temu. Przód wystawianego we Frankfurcie modelu nieprzypadkowo posiada elementy wykonane z czarnego tworzywa. VW twierdzi, że jest to hołd złożony niezapomnianej „jedynce”. Z drugiej strony ukształtowanie wlotu powietrza w kształcie litery „V” przypomina koncept sportowego roadstera, który także można podziwiać we Frankfurcie. Prawdopodobnie tak będą wyglądać w przyszłości „facjaty” Volkswagenów.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1181/frank-golf-gti-03.jpg',600,400) ) |
| --- | Nowe GTI to z jednej strony samochód nawiązujący do tradycji, z drugiej zaś zupełnie nowe auto. Nawet silnik zaprojektowano od podstaw, specjalnie dla tego modelu. Wiadomo już, że 5. generacja napędzana będzie 2 litrowym FSI o mocy 200 KM. Zawieszenie GTI jest co prawda konstrukcyjnie zbliżone do tego, jakie zastosowano w „cywilnym” Golfie, jednak jego charakterystyka jest wyraźnie bardziej sportowa. Także nowe 18-calowe alufelgi nie przypominają tych, jakie stosuje się w wersjach, powiedzmy, bardziej użytkowych. Inżynierowie VW twierdzą, że tak ogromne koła zaprojektowano nie tylko z myślą o tuningu optycznym, wymagają tego sportowe tarcze hamulcowe o ponadprzeciętnej średnicy.

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1181/frank-golf-gti-04.jpg',600,400) ) |
| --- | Wszystkie zaawansowane rozwiązania technicznie, jakie zastosowano w nowym Golfie, znajdą się także w wyposażeniu standardowym wersji GTI. Seryjnie auto będzie posiadało m.in. w ESP i BA oraz elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy. Opcjonalnie nowe GTI będzie można kupić ze skrzynią DSG. Wnętrze samochodu zaaranżowano tak, aby podkreślić sportowy charakter auta. Znajdziemy tu m.in. charakterystyczną trójramienną kierownicę, wzorowaną na tej, którą stosowano w GTI 1. generacji (znaczek GTI na środkowym ramieniu obowiązkowo), aluminiowe pedały oraz takąż podpórkę pod lewą nogę kierowcy. Nowe skórzane siedzenia wyprofilowano tak, aby zapewnić wszystkim pasażerom – także tym podróżującym z tyłu – odpowiednie podparcie boczne podczas szybko pokonywanych zakrętów (trzy magiczne litery GTI poza kierownicą znajdziemy też na zagłówkach).

| [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1181/frank-golf-gti-05.jpg',600,400) ) |
| --- | Golf GTI już od niemal 30. lat daje kierowcom z portfelem zasobnym, choć nie wypchanym, możliwość zrealizowania marzeń o szybkim, niemal sportowym samochodzie. Trudno się dziwić, że VW przygotowuje nowy model z dużą dbałością o szczegóły. Jak powiedzieliśmy na wstępie, auto trafi do salonów VW, w formie niemal nie odbiegającej od prezentowanego we Frankfurcie konceptu. Z zakupem trzeba jednak będzie poczekać do jesieni 2004. Debiut rynkowy Golfa GTI będzie miał miejsce zaraz po salonie w Paryżu.

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy