Toyota Auris: Małe zmiany - duży efekt

Obraz
Źródło zdjęć: © Michał Zwara

Kiedy w 2007 r. Toyota zastąpiła Corollę Aurisem, wszyscy zastanawiali się o co chodzi Japończykom. Dziś w końcu się wyjaśniło. Podobnie jak inni producenci chcą mieć popularny, niezawodny i dobrze sprzedający się model w klasie kompaktowych hatchbacków.

Obraz
© (fot. Michał Zwara)

Już w pierwszym roku sprzedaży, w samej Europie na zakup Aurisa zdecydowało się 156 tys. Klientów, co pozwoliło zwiększyć Toyocie udział w segmencie z 3,2% (Corolla, 2006) do 3,8%. Rok później sprzedaż modelu wzrosła o kolejne 10 tys. sztuk. Przy znacznie zmniejszonym segmencie C, którego sprzedaż osiąga obecnie w Europie około 3 mln samochodów rocznie, Toyota planuje sprzedać 101 tys. Aurisów w 2010, i 130 tys. w 2011 roku. Ma być to możliwe dzięki odmłodzeniu modelu.

Przy projektowaniu pierwszej generacji Aurisa konstruktorzy Toyoty skupili się na przestronności i praktyczności wnętrza. Auto do dziś jest jednym z największych w segmencie. Odświeżony Auris ma nieco zmienioną stylistykę nadwozia. Przy zachowaniu rozstawu osi 2 600 mm, długość samochodu wzrosła o 25 mm (do 4 245 mm). Dzięki nowym światłom przednim, pokrywie silnika i osłonie chłodnicy przód pojazdu zyskał bardziej masywny wygląd. Prócz poprawek na karoserii auto otrzymało również nowe koła zarówno w rozmiarach 16 i 17 cali. Styliści wcisnęli też kierunkowskazy w lusterka zewnętrzne. Z tyłu mamy zaś nowy zderzak i lampy.

Obraz
© (fot. Michał Zwara)

Auto zmieniło się również wewnątrz. Materiały, których użyto do wykończenia kokpitu i boków drzwi są teraz przyjemniejsze i bardziej miękkie w dotyku. Zmieniła się również bardzo charakterystyczna dźwignia hamulca ręcznego - wygląda teraz mniej futurystycznie. Jak mówią w Toyocie - to dzięki sugestiom klientów.

Reszta zmian jest jeszcze bardziej subtelna i ma wpływ bardziej na użyteczność niż jakość. Na nowej, nieco spłaszczonej od dołu kierownicy, znalazły się przyciski sterowania radiem i rozbudowanym komputerem pokładowym. Do tego zestaw audi ma gniazdo AUX i USB oraz obsługę plików MP3 i WMA. A to już w podstawowej wersji auta. W kolejnych wersjach wyposażeniowych Klienci znajdą elementy takie jak automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, aluminiowe felgi, system Bluetooth, czy bardziej eleganckie detale wykończenia wnętrza. Po raz pierwszy w modelu Auris Klienci będą mieli także możliwość wyboru wersji wyposażonej w siedzenia z Alcantary i elementów skórzanych. Dodatkowo w ofercie pojawia się także specjalna, bardziej agresywna stylistycznie wersja Dynamic z nowymi, 17-calowymi felgami aluminiowymi, spojlerem tylnym i przyciemnionymi szybami z tyłu.

Obraz
© (fot. Michał Zwara)

Nowością w specyfikacji Toyoty Auris jest wersja Dynamic, skierowana przede wszystkim do młodszych odbiorców. Dzięki 17-calowym felgom aluminiowym, spojlerowi nad klapą bagażnika i przyciemnionym szybom tylnym, samochód prezentuje się na drodze jeszcze bardziej dynamicznie. Wewnątrz poczucie najwyższej jakości zapewnia elegancka tapicerka z Alcantary i elementów skórzanych.

Jeśli postawimy obok siebie starego i nowego Aurisa na pierwszy rzut oka nie dopatrzymy się wielu zmian. Dzieje się tak dlatego, że większość ukryto pod karoserią. Nowy Auris ma całkowicie przebudowane zawieszenie i układ kierowniczy. Dzięki temu prowadzenie auta jest teraz pewne, niezależnie od prędkości. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności a do tego pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów.

Pora zajrzeć pod maskę Aurisa. Wszystkie silniki i skrzynie biegów, które będą oferowane w nowym modelu, należą do rodziny Toyota Optimal Drive. Według Japończyków ma to dać mniejsze zużycie paliwa przy jednocześnie zwiększonej dynamice jazdy. Efekt? Model z silnikiem wysokoprężnym 1.4 D-4D, którym mieliśmy okazję jeździć spalił niespełna 5 litrów na 100 km - producent podaje wynik 4,7 l/100 km.

Obraz
© (fot. Michał Zwara)

Najmniejszy silnik diesla ma moc 90 KM ma maksymalny moment obrotowy dostępny w przedziale 1800-2800 Obr./min 205 Nm. W połączeniu z precyzyjną, sześciostopniową skrzynią biegów pozwala na sprawną jazdę nie tylko w mieście ale również na trasie. W takim zestawieniu auto rozpędza się do pierwszej setki w niespełna 12 sek., co jest wynikiem zupełnie wystarczającym. Auris z najmniejszym dieslem rozpędza się do 179 km/h.

W gamie silników dostępny jest również 2-litrowy silnik diesla o mocy 126 KM oraz najmocniejsza jednostka o pojemności 2.2l i mocy 177KM. Nie zapomniano też o silnikach benzynowych. Najmniejszy z nich ma pojemność 1.33 l i moc 101 KM, zaś największy to motor o pojemność 1.6 l i mocy 132 KM. Wkrótce ma również pojawić się model z napędem Hybrydowym, którego cena będzie porównywalna z dieslem. Kiedy porównamy starego i nowego Aurisa zobaczymy niewiele zmian na zewnątrz. Jednak to co ważniejsze, czyli wnętrze zmieniło się na plus. Poprawiono, to co najbardziej raziło w poprzedniku.

WP:

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀