Trwa ładowanie...
fascynacje
25-03-2009 00:24

Szybszy niż huragan - BMW M5 G-Power Hurricane

Szybszy niż huragan - BMW M5 G-Power Hurricane
dm5p18m
dm5p18m

Najmocniejsze BMW serii 5 ma pod maską 507 KM. Przynajmniej takim autem można wyjechać z salonu. Dealer zapewni klienta wydającego furgonetkę pieniędzy, iż w potężnym silniku drzemią nie tylko geny, ale i rozwiązania stosowane w Formule 1, więc dalsze zwiększenie mocy nie było już możliwe. Czy pozostaje zmienić samochód, gdy 507 KM okaże się niewystarczające?

Na szczęście wystarczy wizyta w firmie G-Power, by radykalnie odmienić charakter posiadanego samochodu. Tuner chwali się, że jest w stanie uczynić M5 najszybszym i najmocniejszym dopuszczonym do ruchu modelem BMW. Trzon modyfikacji stanowi zestawienie 10-cylindrowego silnika z dwoma kompresorami o dużej sprawności. Wirniki mechanicznych sprężarek kręcą się z prędkością nierzadko przekraczającą 100 000 obr./min.

Każdy z nich tłoczy powietrze do pięciu cylindrów pod ciśnieniem 0,5 bara. Następnie jest ono schładzane w wodnym intercolerze, co pozwala zwiększyć jego gęstość. Pracę całości koordynuje zmodyfikowana elektronika. Wymiernym efektem prac tunera są dodatkowe 223 KM. Oznacza to, iż z pięciolitrowego motoru wyciśnięto 730 KM! Nie mniej imponująco wygląda moment obrotowy – sięga 700 Nm.

dm5p18m

Większy potencjał silnika oznacza oczywiście poprawę osiągów. Sprint do „setki” trwa 4,2 sekundy, co oznacza pół sekundową różnicę na korzyść podrasowanej wersji. Byłoby lepiej, gdyby tylne koła w rozmiarze 295/25/21 nie musiały toczyć rozpaczliwej walki o przyczepność. Dodatkowe konie jak na dłoni widać w trakcie rozpędzania się do 200 km/h. Manewr trwa około 10 sekund, co oznacza już 5-sekundowy zysk względem seryjnego BMW M5. Magiczne 300 km/h pojawia się na liczniku 29,5 sekundy od startu, a brak elektroniczego ogranicznika prędkości sprawia, że auto może rozpędzić się do 340 km/h.

Poskromieniem piekielnie mocnego silnika zajmują się potężne hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 400 milimetrów, co oznacza, że są jednymi z największych, jakie trafiają do aut osobowych. Ich chłodzenie usprawnia przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza. Tylny zestawiono natomiast z karbonowym dyfuzorem, który przy wysokich prędkościach zwiększa docisk napędzanych kół. Dodatkową stabilność gwarantuje gwintowane zawieszenie z regulacją prześwitu oraz 9 poziomami sztywności.

Stosunkowo niewielkim zmianom poddano kabinę. Nie obyło się bez prędkościomierza wyskalowanego do 400 km/h oraz bardziej poręcznej kierownicy. Klient może sobie także zażyczyć wyłożenie kabiny ozdobnikami z włókna węglowego, które podkreśli rasowy charakter BMW po tuningu w G-Power.

Aby próbować przegonić huragan można tuningować posiadane BMW M5 lub udać się do firmy G-Power po gotowy i pachnący nowością samochód. Wcześniej trzeba tylko pogodzić się z ceną, którą otwiera kwota 240 000 euro...

Łukasz Szewczyk

dm5p18m
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dm5p18m
Więcej tematów