Pustynny rajd kobiet

None

Obraz

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Od dwudziestu lat w marcu, na marokańskiej części Sahary odbywa się wyjątkowa sportowa impreza - Rallye Aicha des Gazelles. Pustynny rajd tylko dla kobiet. W tym roku Aicha obchodzi jubileusz.

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Rajd wymyśliła i od początku organizuje wraz ze swoim w większości kobiecym sztabem Dommeniqe Sera. Rajdy terenowe to we Francji prawie sport narodowy i Francuzi jak mało kto znają się na ich organizacji, więc AICHĘ można uznać za młodszą siostrę DAKARU. Rajd wspiera Król Maroka i ministerstwo turystyki tego kraju, więc chyba finansowo impreza się zwraca, zwłaszcza że wpisowe to 20 tys. euro od załogi.

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Koszty są niemałe, bo trzeba przecież do Maroka dostać się z samochodem i wrócić do domu. Jednak chętnych pań do startu nie brakuje, bo w rajdzie wzięło udział aż sto załóg. Samochody są w dużym stopniu wynajmowane we francuskich firmach i zwykle mają za lub przed sobą udział w Dakarze jako auta serwisowe, prasowe.

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Lekarki, modelki, prawniczki, dyrektorki w różnych firmach - taki jest przekrój zawodowy grupy uczestniczącej w imprezie. Do tego rajd jest we Francji bardzo znany i sponsorzy chętnie się na nim pokazują. Jeżeli za start nie zapłaci proszek do prania, albo producent bielizny, to zrobi to sponsor strategiczny czyli mąż, który ma dwa tygodnie spokoju w domu.

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Samochody są w dużym stopniu wynajmowane we francuskich firmach i zwykle mają za lub przed sobą udział w Dakarze jako auta serwisowe, prasowe. Było też kilka prawdziwych, choć już wysłużonych rajdówek. Reszta to auta prywatne.

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Pani która jechała ciężarówka Iveco Daily 4x4 opowiada, że do ostatniej chwili wahała się czym pojechać, w końcu mąż wybrał się z nią do salonu i kupiła to auto. Kosztowało sporo, ale jak się mieszka w Monte Carlo, jak ona, to ciężarówkę trzeba mieć. Generalnie panie startujące w tym rajdzie nie maja raczej problemów z pieniędzmi.

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Zasady są proste. Na pustyni są rozmieszczone punkty w których trzeba się zameldować i podbić kartę. Taki punkt składa się zawsze z trzech elementów: wysokiego masztu z flagą, miejscowego pana z pieczątka i długopisem oraz z metalowego czajniczka do robienia słodkiej, miętowej herbaty. Trzeba "jedynie" odnaleźć dziennie kilka takich punktów, co zajmuje kilkanaście godzin i można iść spać.

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Jest jeden problem. Trzeba nie tylko umieć się poruszać po pustyni, ale świetnie znać się na nawigacji. Nie wolno niestety używać GPS-ów tylko kompas, linijka i dostarczona przez organizatorów kserowana czarno-biała mapa ma doprowadzić załogi do celu. Na pustyni nie jest to łatwe, stąd bywało, że załogi lądowały na dwa dni w areszcie bazy wojskowej w sąsiedniej Algierii.

/ 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Samochody są w dużym stopniu wynajmowane we francuskich firmach i zwykle mają za lub przed sobą udział w Dakarze jako auta serwisowe, prasowe. Było też kilka prawdziwych, choć już wysłużonych rajdówek. Reszta to auta prywatne.

10 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Samochody są w dużym stopniu wynajmowane we francuskich firmach i zwykle mają za lub przed sobą udział w Dakarze jako auta serwisowe, prasowe. Było też kilka prawdziwych, choć już wysłużonych rajdówek. Reszta to auta prywatne.

11 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Atmosfera na tym rajdzie zupełnie odbiega od tego, co można zobaczyć na innych imprezach. Każde spotkanie załóg na trasie to okazja do obściskiwania się, całowania, plotek i śmiechu. Można wziąć od rywalek trochę paliwa albo krem z filtrem. Nie ma tu miejsca na kłótnie i protesty, szczególnie techniczne, bo kto by sobie zawracał głowę tym, co kto ma pod maską.

12 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Atmosfera na tym rajdzie zupełnie odbiega od tego, co można zobaczyć na innych imprezach. Każde spotkanie załóg na trasie to okazja do obściskiwania się, całowania, plotek i śmiechu. Można wziąć od rywalek trochę paliwa albo krem z filtrem. Nie ma tu miejsca na kłótnie i protesty, szczególnie techniczne, bo kto by sobie zawracał głowę tym, co kto ma pod maską.

13 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Zasady są proste. Na pustyni są rozmieszczone punkty w których trzeba się zameldować i podbić kartę. Taki punkt składa się zawsze z trzech elementów: wysokiego masztu z flagą, miejscowego pana z pieczątka i długopisem oraz z metalowego czajniczka do robienia słodkiej, miętowej herbaty. Trzeba "jedynie" odnaleźć dziennie kilka takich punktów, co zajmuje kilkanaście godzin i można iść spać.

14 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Zasady są proste. Na pustyni są rozmieszczone punkty w których trzeba się zameldować i podbić kartę. Taki punkt składa się zawsze z trzech elementów: wysokiego masztu z flagą, miejscowego pana z pieczątka i długopisem oraz z metalowego czajniczka do robienia słodkiej, miętowej herbaty. Trzeba "jedynie" odnaleźć dziennie kilka takich punktów, co zajmuje kilkanaście godzin i można iść spać.

15 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Rajd wymyśliła i od początku organizuje wraz ze swoim w większości kobiecym sztabem Dommeniqe Sera. Rajdy terenowe to we Francji prawie sport narodowy i Francuzi jak mało kto znają się na ich organizacji, więc AICHĘ można uznać za młodszą siostrę DAKARU.

16 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Lekarki, modelki, prawniczki, dyrektorki w różnych firmach - taki jest przekrój zawodowy grupy uczestniczącej w imprezie. Do tego rajd jest we Francji bardzo znany i sponsorzy chętnie się na nim pokazują. Jeżeli za start nie zapłaci proszek do prania, albo producent bielizny, to zrobi to sponsor strategiczny czyli mąż, który ma dwa tygodnie spokoju w domu.

17 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Jest jeden problem. Trzeba nie tylko umieć się poruszać po pustyni, ale świetnie znać się na nawigacji. Nie wolno niestety używać GPS-ów tylko kompas, linijka i dostarczona przez organizatorów kserowana czarno-biała mapa ma doprowadzić załogi do celu. Na pustyni nie jest to łatwe, stąd bywało, że załogi lądowały na dwa dni w areszcie bazy wojskowej w sąsiedniej Algierii.

18 / 18Przygoda w Afryce dla prawdziwych kobiet

Obraz
© Maienga

Atmosfera na tym rajdzie zupełnie odbiega od tego, co można zobaczyć na innych imprezach. Każde spotkanie załóg na trasie to okazja do obściskiwania się, całowania, plotek i śmiechu. Można wziąć od rywalek trochę paliwa albo krem z filtrem. Nie ma tu miejsca na kłótnie i protesty, szczególnie techniczne, bo kto by sobie zawracał głowę tym, co kto ma pod maską.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła