Prius - prezentacja
None
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Swoją światową premierę Prius trzeciej generacji miał na salonie samochodowym w Detroit w USA, w 2009 r.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Z przodu auto zostało całkowicie zmienione. Nowe, diodowe lampy oszczędzają energię. Zderzak i kształt maski pozwalają aut gładko przecinać opory powietrza.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Z tyłu samochód bardziej przypomina poprzednika, jednak tutaj również zamontowano nowe światła diodowe. Manewrowanie ułatwia kamera cofania, która znajduje się tuż nad rejestracją.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Najmniej zauważalne zmiany zaszły z boku pojazdu. Tutaj japońscy inżynierowe przesunęli jedynie najwyższy punkt dachu w kierunku bagażnika. Dzięki temu auto stawia mniejsze opory powietrza, a pasażerowie tylnej kanapy mają więcej miejsca nad głowami.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Mimo, że auto jest kompaktowych rozmiarów, to kabina jest przestronna, a we wnętrzu bez problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Dodatkowo dzięki "szczupłym" przednim fotelom, siedzący z tyłu będą zawsze mieli miejsce na kolana.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
W bagażniku zmieści się 445 l bagażu. Natomiast po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1200 l.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Nowy wzór koła kierownicy, a przełączniki dobrze znane. Kierowca bez odrywania rąk może sterować radiem, klimatyzacją, oraz obsługiwać telefon.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Również w zasięgu ręki kierowca może zmienić ustawienia wyświetlacza HUD. Prócz prędkości na przedniej szybie pokazane są również wskazówki nawigacji. Prócz tego można tam zobaczyć również wskaźnik ekologicznej jazy.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Pod maską całkiem nowy zestaw. Silnik benzynowy, to teraz jednostka 1,8 l. Urósł również motor elektryczny. Hybrid Synergy Drive dysponuje teraz mocą 136 KM.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Dzięki zmianom, zdaniem Japończyków nowy Prius zużywa średnio 3,9 l na każde 100 km. Jednak kierowca, który nie zgłębił zasad właściwego korzystania z napędu hybrydowego nie będzie miał kłopotu z uzyskaniem wyniku 5,5 l na 100 km. I nie ma znaczenia czy jeździ się w mieście czy na autostradzie.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Skrzynia biegów, to w Priusie tylko symboliczny przełącznik. Obsługuje on całkiem sprawnie działającą bezstopniową skrzynię CVT.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Pierwsza generacja auta zadebiutowała na japońskich ulicach w 1997 r. Auto było traktowane bardziej jako ciekawostka niż bestseller rynkowy.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Druga generacja trafiła do sprzedaży w 2004 r. Auto zarówno w USA jak i w Europie zdobyło tytuł samochody roku.
Ekologiczna gwiazda z Japonii
Przez dwanaście lat od rozpoczęcia produkcji Japończycy sprzedali w sumie 1,2 mln ekologicznych aut. Dzięki temu Prius zyskał miano pierwszej masowo produkowanej hybrydy.