Porsche 911 GT2 RS 

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Porsche pokazało najnowsze wcielenie swojej drogowej rakiety. Porsche 911 GT2 RS otrzymało podwójnie doładowany silnik 620-konny i jest o 70 kg lżejsze niż "zwykłe" 911 GT 2.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Nazwa RS w świecie Porsche oznacza osiągi i doznania z górnej półki. Serię zapoczątkował model 911 2.7 RS z 1973 roku. Przepis jest prosty: mniejsza masa + większa moc = doskonałe osiągi. Jeśli dołożymy do tego precyzję i kunszt marki to łatwo zrozumieć, że nowe GT2 RS to 100 proc. Porsche w Porsche.

Potężną moc 620 KM generuje bokser o pojemności 3.6-litra. Już sama wartość 620 KM robi wrażenie, bo to o 8KM więcej niż w legendarnym modelu Carrera GT. Silnik Metzgera (od nazwiska inżyniera) został wyposażony w sekwencyjny system wtryskowy starszej generacji i dwie turbiny BorgWarner ze zmienną geometrią. Każdy jeden koń mechaniczny dźwiga 2,21 kg samochodu, a to dzięki zmniejszeniu masy do 1370 kg. Kuracja odchudzająca objęła m.in felgi ze stopów lekkich, tylną szybę, którą wykonano z akrylu, jak i fotele, czy maskę, które zostały zrobione ze wzmocnionych włókien węglowych.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Moc trafia poprzez wzmocnioną manualną skrzynię o 6 biegach wprost na tylne koła wyposażone w ogumienie o rozmiarach 325/30 ZR 19. Przednie opony są nieco węższe - 245/35 ZR 19. RS to samochód, który powstał z myślą o kierowcach uczestniczących w tzw. track days. W kontrolowaniu tej drogowej rakiety pomaga system Porsche Adaptive Suspension Management (PASM).

Efekty? Sprint do 100 km/h zajmuje nowemu GT2 RS jedynie 3,5 s. Do 200 km/h 9,8 s, a do 300 km/h 28,9 s. Prędkościomierz zatrzyma się na 330 km/h. Oczywiście Porsche przetestowało swoje nowe dziecko na torze Nurburgring - czas 7 min i 18 s daje GT2 RS pierwsze miejsce wśród samochodów produkcyjnych na normalnych oponach. Porsche zamierza wykonać 500 sztuk tego modelu.

Auto zostanie pokazane na targach w Moskwie w sierpniu, a do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2010 roku. Cena w Niemczech będzie wynosiła ok. 235 tys. euro, a w USA samochód będzie dostępny za 245 tys. dolarów.

Źródło: Moto Target

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła