Porsche 911 Carrera: legenda bez dachu

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Kilka miesięcy po debiucie nowej generacji modelu 911 Carrera legenda wśród samochodów sportowych pojawiła się z otwartym nadwoziem. Towarzyszy jej model 911 S, również cabrio.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Historia Porsche 911 ma już prawie pół wieku. W tym czasie pojawiło się wiele modernizacji samochodu, ale żadna z nich nie była rewolucyjna. Z dzisiejszej perspektywy zachowanie Porsche przypomina odcinanie kuponów od minionej sławy, ale nie znaczy to, że samochodami z Zuffenhausen nikt już się nie interesuje. Jest wręcz przeciwnie, a wprowadzenie nowego modelu z nadwoziem typu cabriolet jest tego dobrym dowodem.

Porównanie do poprzedniego modelu pozwala zauważyć nowym składany dach. Dla inżynierów Porsche ważne było, by zachować typowy dla Carrery kontur pojazdu – nawet z zamkniętym dachem. Lekki stelaż dachu, wykorzystujący m.in. stopy magnezu, obniża masę samochodu, zwiększa jego dynamikę i komfort oraz redukuje zużycie paliwa. Nadwozie zamkniętej Carrery wykonano z aluminium i stali. Głównie dzięki takiemu doborowi materiałów udało się zredukować masę auta o 45 kilogramów, i to przy znacznie większej sztywności. Podobnie jest z kabrioletami - są znacznie lżejsze niż ich poprzednicy.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Oba nowe warianty Cabriolet posiadają taką samą jednostkę napędową, jak Carrera Coupe. Pod tylną pokrywą 911 Carrera Cabrio pracuje 3,4-litrowy silnik typu bokser o mocy 350 KM. Jego siła jest przenoszona na tylne koła przy pomocy siedmiobiegowej przekładni manualnej. Porsche 911 Carrera S z otwartym nadwoziem wyposażono natomiast w sześciocylindrowy silnik 3,8 l o mocy 400 KM. Tu także seryjnie montowana jest siedmiobiegowa przekładnia manualna.

Dziewięćsetjedenastki w wersji Cabrio wyróżniają się efektywnością: oba modele w trybie mieszanym zużywają poniżej dziesięciu litrów paliwa na 100 kilometrów. Dla kabrioletów dostępna jest także alternatywa - dwusprzęgłowa przekładnia PDK, która pozwala na uzyskanie jeszcze niższego zużycia paliwa i lepszego przyspieszenia.

Istotą Porsche 911 powinno być jednak jego zachowanie się podczas jazdy. Nowe kabriolety mają oferować większą precyzję i zwrotność niż ich poprzednicy. Ma być to efektem zastosowania dłuższego niż u poprzedniego modelu rozstawem osi, szerszym rozstawem przednich kół i nowym elektromechanicznym systemem wspomagania układu kierowniczego.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Wypada wierzyć, że nowe Porsche 911 z miękkim dachem prowadzi się bardzo dobrze. Nie byłoby to zresztą zaskoczeniem. Od lat atutem samochodu jest to, że na torze potrafi dać wiele przyjemności z jazdy i zapewnia kierowcy zdrową dawkę adrenaliny. Jednocześnie samochody z tej rodziny nadawały się do codziennego użytku. Wszystko wskazuje na to, że podobnie będzie w przypadku nowości z Zuffenhausen. Jak zwykle, w przypadku tego samochodu pozostaje jeden problem - cena.

Nowa Carrera Cabriolet pojawi się w Polsce 3 marca 2012 roku. Ceny modelu 911 Carrera Cabriolet o mocy 350 KM rozpoczynają się od 119 082 euro. Więcej trzeba będzie zapłacić, jeśli zechcemy oglądać nad tylnym zderzakiem literkę S. Wersja podstawowa Carrera S Cabriolet o mocy 400 KM będzie kosztować 136 001 euro. Ceny obejmują 23 proc. podatku VAT.

tb/

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯