Po raz pierwszy: Saab 9-3 kombi
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8328/9-3-sportcombi-saab-02.jpg',600,343) ) |
| --- | Nie ma sensu biadać, że oto cechy szczególne dla marki Saab zatracają się pod rządami General Motors. …Lepiej przyjrzeć się tym nowościom, które mogą Saaba wzbogacić. Podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie zaprezentowana zostanie po raz pierwszy w historii modelu 9-3 (w wcześniej 900, czy 90) wersja kombi. W niczym nie przypomina ani dotychczasowego Saaba SportSedan, ani też dobrze znanego i rozpoznawalnego 9-5 kombi.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8328/9-3-sportcombi-saab-01.jpg',600,347) ) |
| --- | Zaczęło się od zmiany nadwozia w nowym modelu 9-3. Zrezygnowano z tak charakterystycznego hatchbacka i zastąpiono go sedanem. Najbardziej konsewatywni miłośnicy Saaba do dziś nie ostygli jeszcze z oburzenia, a teraz proponuje się kolejną nowość: 9-3 kombi. …i to takie, które w niczym nie przypomina dobrze już zakorzenioną w świadomości klientów linię 9-5 kombi. Zamiast się jednak dziwić, warto rozważyć, czy styl SportCombi nie stanowi rozwinięcia, dzisiejszej interpretacji niezmiennie sportowego charakteru modelu 9-3. Przecież 20, 30 lat temu kombi kojarzone było głównie z wielkim rodzinnym Volvo; dzisiaj zaś niejednemu bliższe jest skojarzenie ze Sport Wagon Alfy Romeo, czy Subaru Imprezą kombi. Hatchback Saaba powstał niegdyś po to, by móc zaoferować sportowy styl komuś, kto musi liczyć się z koniecznością wożenie rodziny, bagażu, psa, itp. Dziś już od dekady przynamniej, kombi wcale nie musi oznaczać zerwania ze sportowym stylem – nic też dziwnego, że jak najbardziej sportowy model 9-3 ma swą
bardziej turystyczna odmianę.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8328/9-3-sportcombi-saab-03.jpg',600,493) ) |
| --- | By podkreślić, że nadwozie kombi wcale nie oznacza zerwania ze sportowym charakterem, SportCombi zadebiutuje w swej najmocniejszej odmianie Aero – napędzanej całkiem nową jednostką 2.8 V6 Turbo, o mocy 250 KM/184 kW. Prócz tego potężnego silnika dostępna będzie gama ośmiu oferowanych dotychczas w modelu SportSedan: sześć silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Co do funkcjonalności SportCombi, to wiadomo, że bagażnik przy rozłożonym/złożonym oparciu tylnej kanapy ma pojemność 419/1273 litrów wg normy VDA. Pakowność bagażnika ułatwiać ma schowek pod podłogą, oraz jego pokrywa, którą można użyć do budowy przegród.
Nowy Saab 9-3 SportCombi pojawi się w salonach dopiero jesienią tego roku.