Ostre jak brzytwa - PPI Audi R8 Razor

Obraz
Obraz

Niemiecki supersamochód budzi spore emocje. Co ciekawe, największym powodem do dyskusji nie są osiągi wozu, tylko jego sylwetka. Nisko schodzący przód w połączeniu z przyciężkim tyłem jednym się podoba, inni uznają kombinację za dziwny zlepek stylów.

Oliwy do ognia dolewają także tunerzy, którzy coraz częściej zabierają się za projektowanie pakietów ospojlerowania dla topowego Audi. Firma PPI podeszła do tematu kompleksowo i zaprezentowała auto po tuningu optycznym oraz mechanicznym. Dzięki temu kierowca bolidu z Ingolstadt może być niemal pewny, że na sąsiednim pasie nie stanie równie szybkie i ostentacyjne auto.

Obraz

Ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,2 litra poddano z pozoru niewielkim zmianom. Firma PPI zainstalowała nowy filtr powietrza, sportowy układ wydechowy i wystroiła komputer sterujący pracą źródła napędu Audi R8. Dzięki temu moc wzrosła z 420 KM do 460 KM, zaś moment obrotowy sięgnął 465 Nm. Lepsze osiągi nie są więc zaskoczeniem. Prędkość maksymalna podrasowanego auta wynosi 311 km/h. Pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po okrągłych 4 sekundach.

Większą dynamikę można w pełni wykorzystać dzięki pakietowi ospojlerowania. Zderzaki z dyfuzorami oraz tylna lotka przeszły testy w tunelu aerodynamicznym, więc kierowca może być pewny, że spiszą się doskonale przy każdej prędkości. Regulowany kąt natarcia tylnego spojlera umożliwi dopasowanie charakterystyki prowadzenia się Audi do indywidualnych potrzeb.

Obraz

Lepszy kontakt z nawierzchnią uzyskano także poprzez wymianę kół. Audi R8 Razor stoi na magnezowych felgach z oponami Michelin Pilot Sport Cup. Na przednich kołach zamontowano ogumienie w rozmiarze 235/35, z tyłu zaś - 305/30. Mimo potężnej, bo aż 19-calowej średnicy, koła ważą zaledwie 8 kilogramów! Zmniejszenie masy nieresorowanej sprawiło, że auto jeszcze lepiej trzyma się drogi i prowadzi się bardziej precyzyjnie. Lżejsze koła miały także wpływ na poprawę dynamiki.

Kabina samochodu może zostać wykończona wedle uznania klienta. PPI proponuje karbonowe okładziny, elegancką skórę lub pachnącą alcantarę. Clou stanowi kierownica o jeszcze lepszym wyprofilowaniu niż seryjna, która dzięki wstawkom z włókna węglowego prezentuje się naprawdę rasowo.

Łukasz Szewczyk

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3