Trwa ładowanie...
11-07-2002 11:17

Nowy Volkswagen POLO - luty 2002

Nowy Volkswagen POLO - luty 2002
d43vpqu
d43vpqu

Nowy Volkswagen POLO, luty 2002, (laz)

(WP)
Źródło: (WP)

Główny stylista firmy Volkswagen, Hartmud Warkuss powiedział: Nowe polo musi być niebanalne, przyjazne i niepowtarzalne. Czy udało się spełnić te założenia?

Nowe Polo jest wyraźnie dłuższe (15.4 cm), trochę wyższe (4,7 cm) i minimalnie szersze (1,8 cm) od poprzednika. Wygląd miał być przyjemny ale pozbawiony efekciarstwa. Bardzo wyraźne kształty i prosta linia mają zapewnić nadwoziu niepodlegający modzie wygląd. Bryła jest nowoczena ale nie szokująca, ...żadnych ekstrawagancji.

d43vpqu

Czwatra generacja Polo ma całkiem nowe nadwozie, którego najważniejsze punkty spawane są laserowo. Całe nadwozie jest ocynkowane i dzięki temu producent daje na nie dwunastoletnią gwarancję.

Udoskonalono przednią oś z kolumnami McPhersona oraz zastosowano nowe rozwiązanie ramy pomocniczej - wprowadzono dwuwarstwowe spawane laserowo belki poprzeczne. Jakkolwiek abstrakcyjnie by to nie brzmiało, autko prowadzi się całkiem przyjemnie. Jeździliśmy nim po bardzo dziurawych mazurskich drogach. Polo pewnie trzyma się drogi i nie buja. Przy największych nawet dziurach samochód jest cichy, nie dobiegają nas żadne niepokojące stuki czy dudnienia.

Wnętrzu utrzymane jest w spokojnej tonacji. Widać od razu, że główny nacisk położono na ergonomię i jakość materiałów, wyrzekając się przy tym wizjonerskiej stylistyki. Brak ekstrawagancji wydaje się tu zamierzony, całość cechuje czysta geometryczna struktura. Dobre materiały sprawiają jednak, że w Polo jest przytulnie.

Nowe Polo może być wyposażone w dwa całkiem nowe, trzycylindrowe silniki benzynowe, znany już czterocylindrowy silnik benzynowy lub trzy wersje diesla. Cechą wspólną wszystkich jednostek jest ich układ poprzeczny. Testowaliśmy nowy trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 65 KM i przekonaliśmy się o jego bardzo kulturalnej pracy. Jest niezwykle cichy, a podczas postoju właściwie nie odczuwamy żadnych drgań. Niestety odnieśliśmy wrażemie, że zarówno ta jednostka (1,2) jak i większa (1,4) o mocy 75KM nie oszałamia dynamiką. Oba silniki są ciche i łątwo wkręcają się na wyższe obroty, ale osiągi predystynują je raczej do jazdy po mieście. Testowany diesel, trzycylindrowy silnik o pojemności 1,4 i mocy 75 KM ma wszystkie zalety legendarnych już turbodiesli Volkswagena.

d43vpqu

Trudno wyrokować o sukcesie rynkowym Volkswagena Polo. Nie znamy jeszcze jego ceny, choć wiadomo, że nie ma ona znacząco odbiegać od konkurencji w tym segmencie. Szkoda, że nie wszystkie oferowane w Polsce wersje będą wyposażone w ABS. Zobaczymy ile będzie kosztować wyposażenie dodatkowe i poszczególne wersje silnika. Z pewnością Polo nie rozczaruje zwolenników tej marki. Może ich nawet zaskoczyć dużo przyjemniejszym wnętrzem i większą ilością miejsca niż w poprzednim modelu. Polo nie przyciąga uwagi awangardową stylistyką. Kusi raczej powściągliwością i dopracowaniem każdego szczegółu właściwym marce Volkswagen.

Kulczyk Tradex przesłał właśnie obowiązujący cennik debiutującego modelu. Dodajemy go do relacji bez zbędnych komentarzy.

(WP)
Źródło: (WP)
d43vpqu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d43vpqu
Więcej tematów